اخباراروپاجهان

مکرون بالاخره بخاطر انتشار کاریکاتور موهن به پیامبر عذرخواهی کرد

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در پاسخ به سؤال خبرنگار “الیوم السابع” مصر در خصوص عدم عذرخواهی فرانسه از انتشار کاریکاتور های توهین آمیز علیه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، گفت: من از انتشار آن متأسف هستم.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ خبرنگار “الیوم السابع” با بیان اینکه مقدسات در بالاترین جایگاه حقوق بشر قرار دارد، خطاب به مکرون گفت: چرا فرانسه در خصوص انتشار کاریکاتور های توهین آمیز علیه نبی مکرم اسلام عذر خواهی نکرد؟

رئیس جمهور فرانسه

مکرون در پاسخ به این سوال اشاره کرد: کاریکاتور ها، پیام فرانسه به مسلمانان نیست، بلکه بیانگر دیدگاه نقاش آن است. شما آن را اقدام تحریک آمیز مقامات فرانسه قلمداد نکنید. این کاریکاتور ها و مقالاتی که موجب برانگیخته شدن خشم و ناراحتی شما شده، از سوی مقامات فرانسوی نبود، بلکه از سوی روزنامه نگار یا نقاش منتشر شده است.

وی در ادامه افزود: برخی از کاریکاتور ها موجب ناراحتی و عصبانیت شما شده و من به خاطر آن متأسف هستم. ما باید با صلح به آن پاسخ بگوییم.

وی در عین حال مدعی شد: زمانی که علیه کاریکاتوریست دست به خشونت زده می شود، در این صورت نظر و دیدگاه تغییر پیدا می کند. ما به خاطر سخن یا کاریکاتوری اجازه خشونت نخواهیم داد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا