آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

نویسنده عراقی: شیوه خیانت به شیعیان در طول تاریخ تکرار شده است

“نعیم الهاشمی الخفاجی” با انتشار مقاله ای در مورد نحوه خیانت به شیعیان در طول تاریخ مطالبی عنوان کرده و آن را شیوه ای تکراری عنوان کرده است.

نعیم عاتی الهاشمی الخفاجی

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “نعیم عاتی الهاشمی الخفاجی” نویسنده و روزنامه نگار مستقل عراقی با انتشار مقاله ای در وب سایت “صوت العراق” در تاریخ 23/11/2020 به تشریح نحوه و شیوه خیانت مخالفان، به شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در طول تاریخ، اشاره کرده و آن را شیوه ای تکراری بیان کرده است.

وی در ادامه این مقاله نوشت: اگر به سابقه تاریخ مخالفان در خیانت به شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نگاهی گذرا بی اندازیم، خواهیم دید که شیوه معاصر، شیوه ای جدید نیست.

این نویسنده عراقی افزود: “مصعب ابن زبیر” هفت هزار سرباز شیعه که همگی از یاران مختار ثقفی بودند را ذبح کرد در حالی که تسلیم وی شده بودند و او به آنها امان داده بود اما بهشان خیانت کرد و از پشت خنجر زد. این رفتار او، تعجب همه اهل جنگ و سیاست را از چنین خیانتی برانگیخت.

“نعیم عاتی الهاشمی الخفاجی” ادامه داد: همگان از مکر و حیله و نیرنگی آل زبیر شوکه شدند و فهمیدند که نمی شود به آنها پناه آورد زیرا وفادار نیستند و به وعده ای که می دهند هم عمل نمی کنند. ضرب المثل معروف می گوید: ای فرد سفیه و نادان، جان خود را به کدامین قایقی پناه دادی؟!

اعدام 1700 سرباز شیعه

این روزنامه نگار مستقل عراقی افزود: این عبارت که خوانده می شود، بدون شک نباید آن را درون کمد و لابلای کتب پنهان کرد بلکه باید مقابل دید همگان قرار داد تا همه بخوانند، چه امروزی ها و چه نسل های آینده و از اشتباهات گذشته درس عبرت بگیرند و بدانند که نباید به مخالفان اعتماد کرد زیرا به شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام خیانت می کنند، حال چه به نام تشکیل یک دولت دموکراتیک باشد و چه اعتماد به برنامه ریزی های بازماندگان حزب بعث و وهابی های موجود در کشور که پروژه هایی را دنبال می کنند.

وی در ادامه گفت: بله، فراموش نکرده ایم همین چند سال پیش عشایر شهر تکریت جنایت سبایکر را پدید آوردند و در یک روز 1700 جوان شیعه که به آنان پناه آورده بودند را سر بریدند و بعد از آن هم همان 700 سرباز و افسر سنی مذهب، از سوی “ابوبکر البغدادی” سرکرده داعش بخشیده شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا