اخباراروپاجهان

بانک انگلستان برای اولین بار از بانک‌های اسلامی حمایت کرد

بانک انگلستان، تاریخ راه‌ اندازی تسهیلات جدید بدون سود مبتنی بر شریعت اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این تسهیلات اولین بار است که از این بانک مرکزی غربی ارائه می‌شود.

انگلستان

یکی از مسئولان این بانک می ‌گوید این تسهیلات، که در آن سپرده‌های بانک‌های اسلامی توسط صندوق بازدهی از دارایی‌های سازگار با شریعت با کیفیت بالا پشتیبانی می‌شود، «نقش انگلستان را به عنوان مرکز مالی بین المللی پیشرو در امور مالی اسلامی در خارج از جهان اسلام بیشتر تقویت می کند».

گفتنی است، دارایی اقتصاد اسلامی در سال ۲۰۱۹ مجموعاً ۲.۴ تریلیون دلار دارایی بود که ۱۱ درصد بیشتر از سال قبل و یک سوم بیشتر از سال ۲۰۱۵ بود.

در سخنرانی که در هفته مالی اسلامی انگلستان ایراد کرد، اندرو هاوزر از بانک انگلیس گفت که جنبه‌های کلیدی «اقتصاد اسلامی»، آن را به ویژه برای تامین مالی پس از بهبودی از بیماری کرونا مناسب می‌سازد.

با این حال ، وی خاطرنشان کرد که بانک‌های اسلامی چالش‌های طولانی در مدیریت کارآمد نقدینگی خود دارند و تسهیلات جدید سپرده بانک مرکزی بدون بهره بانک انگلیس «برای کمک به تساوی شرایط بازی طراحی شده است».

تسهیلات جدید نقدینگی بانک انگلیس قرار است انعطاف ‌پذیری بیشتری در تأمین نیازهای نقدینگی با کیفیت بالا برای بانک های اسلامی انگلستان فراهم کند و آنها را قادر می سازد دارائی های مشابه ذخایر خود را در یک محیط مبتنی بر عدم بهره نگه دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا