آسیاآمریکااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

سیاسی سازی پروژه توسعه حرم امام حسین علیه السلام توسط رسانه آمریکایی

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی مدعی شد که پروژه توسعه حرم امام حسین علیه السلام توسط ایران و با هدف افزایش نفوذ این کشور صورت می گیرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بیش از یک دهه است که آستان مقدس حسینی و عباسی علیهما السلام با کمک سازمان اوقاف شیعیان عراق و با تبرعات مالی هنگفت میلیون ها تن از شیعیان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، پرژوه بازسازی و توسعه حرم امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام و دیگر مقامات و مزارات در شهر کربلا آغاز شده است.

تلاش رسانه آمریکایی برای سیاسی سازی طرح توسعه عتبات

در طول این مدت، صدها و شاید بتوان گفت هزاران اقدام در این راستا صورت گرفته و فعالیت در این زمینه همچنان با قدرت ادامه دارد.

اما در این میان خبرگزاری آمریکایی رویترز در اقدامی عجیب و غیر حرفه ای، موضوع بازسازی و توسعه حرم امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام و دیگر مقامات و مزارات در شهر کربلا را به موضوعی سیاسی تبدیل کرده تا شاید بتواند در راستای نبرد رسانه ای خود با ایران، گامی در این مسیر بردارد.

رویترز در گزارش خود تحت عنوان “توسعه مرقد امام حسین .. ایران از طریق مزارهای شیعی زمام امور عراق را در دست می گیرد”، مدعی شد که ایران با پرداخت میلیون ها دلار برای بازسازی مراقد مطهر در کربلا و دیگر شهرهای عراق، تلاش دارد که نفوذ خود را عراق افزایش دهد.

گفتنی است این ادعای رویترز علاوه بر سیاسی سازی موضوع بازسازی عتبات عالیات، توهین به شیعیان جهان و نیز ملت عراق به شمار می رود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا