آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

تکمیل پروژه بازسازی و توسعه صحن باب المراد در آستان مقدس کاظمین

آستان مقدس کاظمین از تکمیل ۱۰۰ درصدی زیر ساخت های پروژه بازسازی و توسعه صحن باب المراد در این آستان خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ نیروهای فنی وابسته به بخش امور مهندسی در این آستان در چارچوب پروژه عمرانی و توسعه این حرم مطهر تلاش های خود را برای پروژه بازسازی و توسعه صحن باب المراد و پایان رساندن کارهای زیربنایی آن افزایش دادند.

باب المراد

مهندس “علی حسین عطره” ناظر خدمات زیرساختی این پروژه گفت: پروژه بازسازی و ساماندهی صحن باب المراد فاز دوم یکی از پروژه های حیاتی و مهم است که آستان مقدس کاظمین با حمایت و پیگیری مستمر دکتر«حیدر حسن الشمری» دبیرکل این آستان در حال انجام آن است.

وی ادامه داد: صحن باب المراد ورودی اصلی صحن شریف حرم مطهر است و بخش نخست آن تکمیل زیرساخت هاست.

ناظر خدمات زیرساختی این پروژه گفت: بخش دوم کارها شامل برداشتن کف قدیمی حیاط خارجی، اصلاح سطوح، ایجاد شبکه کانال برای سیستم تخلیه آب باران و اتصال آن به سیستم اصلی و عملیات سنگفرش کردن با مرمر است. بخش سوم این طرح شامل ساخت دیوار جدید برای مشخص کردن صحن باب المراد از سمت مقام سید المرتضی علیه الرحمه و همچنین ساخت باب سیده رقیه سلام الله علیها است.

علی حسین عطره همچنین گفت: تقسیم کار و اجرای این پروزه در مراحل متعدد به منظور راحتی تردد زائران امامین کاظمین علیهماسلام از طریق باب المراد انجام گرفته است و مساحت آن 1800 مترمربع تخمین زده شده است.

به گفته وی کارهای این پروژه با تلاش متخصصین و کارکنان استان مقدس کاظمین و بدون کمک از شرکت های خارجی انجام گرفته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا