آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودی

ادامه جنگ آل سعود علیه شهید نمر .. حکم تخریب مسجد امام حسین در عوامیه صادر شد

اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که رژیم وهابی آل سعود در جدید ترین اقدام خود علیه شهید آیت الله نمر باقر النمر، دستور تخریب مسجد امام حسین علیه السلام که آن شهید در آنجا نماز جماعت برپا می کرد را صادر نمود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از پایگاه خبری تحلیلی “مراة الجزیرة”؛ مقامات سعودی از اعمال سیاست تبعیض، مجازات و هدف قرار دادن ساکنان قطیف و الاحساء دریغ نمی ورزند و همچنان به تحمیل سیاست آوارگی و حمله به میراث باقی مانده از انقلاب این منطقه در سال ۲۰۱۱ میلادی اصرار دارند و همزمان جنگی را علیه آثار باستانی قطیف آغاز کرده اند و اقدام به تخرییب و محو آثار آن تحت بهانه های تغییر و توسعه می کنند؛ اقداماتی که مقامات محمد بن سلمان پشت آنها قرار دارند و در همین راستا مسجد امام حسین علیه السلام هم در معرض تهدید به تخریب قرار گرفته شده است.

آية الله الشيخ نمر باقر النمر

در همین راستا “عادل السعید” فعال حقوق بشر عربستانی از صدور حکم تخریب مسجد امام حسین علیه السلام در شهر عوامیه توسط مقامات سعودی پرده برداشت و با اشاره به ویژگی های نمادین این مسجد گفت: در این مسجد نماز جماعت به امامت شهید شیخ نمر باقر نمر برگزار می شد و شهید نمر در آن به خطبه خوانی می پرداخت.

السعید در سلسله توئیت هایی بیان کرد: مقامات سعودی می خواهند که هر موضوع مرتبط با شهید نمر را ریشه کن کنند. اما آنها هرکاری هم بکنند، اگرچه شهید نمر از دیده ها پنهان باشد اما همچنان الهام گر آزادگان است.

تخریب این مسجد در عوامیه بخشی از طرح استبدادی و سلطه جویانه برای هدف قرار دادن ده ها ساختمان واقع در خیابان الثوره عوامیه است که به عنوان مرکز آغاز انتفاضه دوم قطیف شناخته می شود و اکنون در حال هدف قرار دادن آثار باستانی قطیف و بقایای بازمانده از ویرانی هایی است که اقدامات سلطه جویانه و انتقام جویانه مقامات سعودی علیه قیام مسالمت آمیز مردمی این منطقه به بار آورده است.

مقامات سعودی از طریق یک طرح تخریبی به دنبال هدف قرار دادن آثار تاریخی این منطقه هستند که از قلعه قطیف آغاز می شود و تا مجسمه اللؤلؤه و مسجد المسأله ادامه می یابد و همه اینها آثار تاریخی قطیف هستند که در خیابان الثوره محل اصلی انتفاضه مردم قرار دارند.

طرح هدف قرار دادن مسجد امام حسین علیه السلام در عوامیه به هدف تلاش برای نابودی همه نشانه های محل آغاز جنبش مردمی است و علی رغم شهادت شیخ نمر، اما حکومت همچنان از فکر، علم و امتدادش به نسل ها می ترسد. علی الخصوص اینکه این مسحد نماد زنده خطبه ها و شعارها و مسیر شیخ شهید محسوب می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا