آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراقفرهنگ و هنر

برگزاری نشست «قرآن کریم و منبر حسینی» در آستان مقدس کاظمی

نشست گفتگو محورِ «قرآن کریم و منبر حسینی» از سوی مرکز ملی علوم قرآن وابسته به دیوان اوقاف شیعیان عراق، در آستان مقدس کاظمی در شهر کاظمین برگزار می ‌شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مرکز ملی علوم قرآن وابسته به دیوان اوقاف شیعیان عراق در اطلاعیه ‌ای اعلام کرد: با توجه به وجود نگرش ‌های منفی میان جوانان و روی‌ گردانی بسیاری از آنها از قرآن کریم، این مرکز احساس مسئولیت کرده و یکی از راهکارها را همکاری حقیقی میان خطیبان منبر امام حسین علیه السلام و نقش آنها در ترغیب جوانان به مفاهیم قرآن و فعالیت‌های قرآنی از جمله حفظ و قرائت قرآن کریم می‌ داند.

نشست قرآن کریم و منبر حسینی

در ادامه این اطلاعیه آمده: تشویق مردم به حمایت از فعالیت‌های قرآنی در تمام مؤسسات فعال و ترغیب آنها به فرهنگ وقف برای حمایت از اقدامات قرآنی الگویی برای بسیاری از کشورهای اسلامی است.

مرکز مذکور در پایان تأکید کرده است: با توجه به اهمیت منبر امام حسین علیه السلام، مرکز علوم قرآن دیوان اوقاف شیعیان عراق عقیده دارد که خطیبان و سخنرانان گرامی نقش اساسی در ترغیب مردم جامعه به فرهنگ قرآنی داشته و تأثیر مستقیم در میان افراد جامعه خواهند داشت. از این رو اقدام به برگزاری نشست گفتگو محورِ «قرآن کریم و منبر حسینی» کرده است.

لازم به ذکر است که این نشست، امروز (سه ‌شنبه) ۱۱ آذرماه از ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت عراق، در آستان مقدس کاظمی علیه السلام آغاز می‌شود و “رافع العامری” قاری برجسته عراقی و مدیر مرکز علوم قرآن نیز در ابتدای این مراسم به قرائت قرآن خواهد پرداخت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا