آسیااخبارایرانجهانجهان اسلاملبنان

بهاء حریری: ما حزب الله را حزبی ایرانی می دانیم نه شیعی

“بهاء حریری” فرزند ارشد “رفیق حریری” نخست وزیر پیشین لبنان طی اظهاراتی اعلام کرد که “ما حزب الله را یک حزب شیعی نمی دانیم بلکه یک حزب ایرانی می دانیم”.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از القدس العربی؛ “بهاء حریری” با اشاره به اینکه بین دوگانه شیعی لبنان (حزب الله و جنبش امل) و طایفه شیعیان تفاوت قائل است، ادامه داد: ما خانه اعتدال هستیم و طرح “رفیق حریری” فراطایفه ای است؛ اما حزب الله براساس برنامه های ایران حرکت می کند و این به طور کلی مردود است.

بهاء حریری

وی در پاسخ به اینکه اعطای پست وزارت دارایی به شیعیان را چگونه می بینید، گفت: این سهمیه بندی است؛ بنابراین ما در حال سخن گفتن از اصلاحاتی برای پایان دادن به چنین سهمیه بندی هایی هستیم و جایز نیست که هیچ وزارتخانه ای به هیچ گروهی منحصر باشد.

“بهاء حریری” در پاسخ به اینکه نظرش درباره تحریم های آمریکا علیه “جبران باسیل” رئیس جریان ملی آزاد لبنان چیست و آیا این موضوع اشاره ای به احتمال تحریم “سعد حریری” در صورت حضور حزب الله در دولت است، افزود: آمریکا منافع خود را دارد و محاسباتی دارد که با امنیت ملی این کشور در ارتباط است و هرگز راضی نمی شود که چیزی به ضرر امنیت ملی آمریکا رخ دهد و من در این موضوع دخالت نمی کنم . این یک تصمیم حاکمیتی آمریکایی است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا