آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلامعربستان سعودی

بودجه ساخت 100 مدرسه وهابی توسط عربستان در افغانستان تأمین شد

سفیر عربستان سعودی در کابل چندی پیش اعلام کرده بود که کشورش هزینه ساخت 100 مدرسه دینی در افغانستان را تقبل کرده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “جسیم محمد الخالدی” سفیر عربستان سعودی در کابل پس از دیدار با “فضل ‌هادی مسلم ‌یار” رئیس مجلس سنای افغانستان اعلام کرده بود که “دولت ریاض هزینه اجرای 35 برنامه توسعه ‌ای و ساخت 100 مدرسه دینی را در سراسر افغانستان در دستور کار خود قرار داده است”.

بودجه ساخت 100 مدرسه وهابی در افغانستان تأمین شد

در همین راستا دفتر مجلس سنای افغانستان نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود که ‍‍”کار احداث ساختمان دانشگاه بین ‌المللی افغانستان در ولایت ننگرهار به زودی با هزینه دولت عربستان سعودی آغاز می‌ شود. این کشور همچنین بیمارستانی را در شهر کابل به ارزش 30 میلیون دلار احداث خواهد کرد”.

در این بیانیه همچنین آمده بود که “عربستان سعودی برای مبارزه با ویروس کرونا 200 میلیون ریال (53 میلیون دلار) به افغانستان کمک خواهد کرد.”

اکنون و بعد از گذشت چند ماه از تصمیم عربستان و اعلام سفیرش در کابل برای اختصاص بودجه با هدف ساخت مدارس وهابی، اخبار رسیده از افغانستان حاکی از آن است که عربستان در حال انتقال بودجه مورد نیاز برای آغاز ساخت این مدارس است.

بدون شک عربستان سعودی با ساخت این مدارس به دنبال انتشار هر چه بیشتر اندیشه افراطی وهابیت در افغانستان است تا بتواند از این طریق علاوه بر افزایش نفوذ خود در مرکز آسیا، به مبارزه با پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در کشور افغانستان بپردازند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا