آسیاآفریقااخبارجهانجهان اسلام

أبوسنینه در گفتگو با شیعه ویوز: “صادق المهدی” توسط سازمان اطلاعات امارات و موساد ترور شد!

منابع خبری عرب زبان از درگذشت رئیس حزب امت سودان بر اثر کرونا در کشور امارات خبر دادند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ روز گذشته رسانه های عرب زبان خبر درگذشت صادق المهدی رئیس حزب امت سودان و نخست وزیر اسبق این کشور بر اثر کرونا را منتشر کردند.

صادق المهدی

اما با توجه به شخصیت و موضع گیری های “صادق المهدی” طی چند دهه اخیر، این خبر مشکوک به نظر می رسید و حاکی از آن است که ماجرایی در پشت پرده این مرگ، رخ داده و احتمال وقوع ترور از سوی عوامل سازمان اطلاعات و امنیت امارات با همکاری سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) وجود دارد.

در همین راستا “عبدالرحمن أبوسنینه” روزنامه نگار سرشناس فلسطینی در گفتگو با خبرنگار شیعه ویوز، در این باره گفت: بدون شک مرگ “صادق المهدی” بر اثر کرونا که چهره ای بسیار موجه و محبوب در سودان بوده، امری غیر طبیعی است.

وی در ادامه افزود: “صادق المهدی” چهره ای میانه رو، ضد اسرائیلی و دلسوز جهان اسلام بود. او همواره علیه اقدامات افراط گرایانه موضع گیری کرده بود. آخرین موضع گیری رسمی او علیه اسرائیل، بعد از امضای توافق نامه میان امارات و اسرائیل و بحرین و اسرائیل رخ داد. “المهدی” به شدت این کشورهای امضا کننده را مورد حمله و انتقاد قرار داده بود. او همچنین به شدت مخالف امضای توافق نامه صلح میان سودان و اسرائیل بود و علیه این موضع نیز اظهاراتی بیان کرده بود اما حال جسمی او به وی اجازه برگزاری کنفرانس خبری رسمی برای موضع گیری شدید اللحن در این مسأله را نداد.

“عبدالرحمن أبوسنینه” همچنین گفت: ویروس کرونا در جهان منتشر شده و بسیاری از چهره های سیاسی هم به آن مبتلا شده و یا مبتلا هستند. اما طبق آمار رسمی و اطلاعاتی که بنده مستقیما از برخی اعضای حزب امت سودان دریافت کردم، ویروس کرونای آقای “صادق المهدی” از نوع خفیف بوده و حال جسمی وی رو به بهبود بود. اما با فشار برخی اعضای این حزب که احتمالا نفوذی بوده و با موساد و یا امارات همکاری می کنند، به یک باره آقای “المهدی” برای ادامه درمان به امارات منتقل شد!

این روزنامه نگار سرشناس فلسطینی افزود: در اینجا دو نکته تعجب برانگیز وجود دارد. اولا امارات کشوری نیست که درمان در آن شهرت داشته باشد و مقصد درمانی مردم جهان باشد. نکته دوم که از آن مهم تر است این است که آقای “صادق المهدی” که دارای اندیشه های ضد اسرائیلی بوده و همواره علیه امارات نیز موضع گیری کرده و اماراتی ها هم به دشمنی آشکار با جنبش اخوان شهرت دارند، به هیچ وجه نباید این کشور برای ادامه درمان وی انتخاب می شد لذا واضح است که این طرح برنامه ریزی شده بود و برای ترور او در امارات طراحی شد و در نهایت به بهانه کرونا، جان وی را گرفتند.

“عبدالرحمن أبوسنینه” در پایان اظهارات به خبرنگار شیعه ویوز گفت: موساد و سازمان اطلاعات امارات از سالها قبل همکاری نزدیک و تنگاتنگی با یکدیگر داشته اند. آنها حتی در عملیات ترور “محمود مبحوح” عضو ارشد گردان های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس که در سال 2010 در امارات ترور شد، با هم هکاری کردند.

محمود مبحوح

در پایان گفتنی است، “صادق المهدی” آخرین نخست وزیر سودانی بود که در دهه 80 قرن گذشته با رای مردم به قدرت رسیده بود. وی در سن ۸۶ سالگی در بیمارستانی در امارات فوت کرد. جدِ “صادق المهدی” یعنی “محمد الاحمد المهدی” فرمانده سودانی بود که با اشغالگران انگلیسی جنگید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا