آسیااخباربحرینجهانجهان اسلام

برگزاری جشن دینی یهودیان آزاد و مراسم عزاداری شیعیان ممنوع است!

اخبار رسیده از منامه پایتخت بحرین حاکی از آن است که مراسم مراسم جشن دینی یهودیان در این شهر برگزار شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ رژیم دیکتاتوری آل خلیفه در بحرین مجوز برگزاری مراسم جشن دینی یهودیان را به یهودیان بحرینی را صادر کرد.

بر همین اساس مراسم هشتاد و دومین سالگرد جشن دینی یهودیان که “شب کریستال” نامیده می شود، با حضور 50 یهودی بحرینی در منامه برگزار شد. “شب کریستال” در واقع سالگرد آنچه که “هولوکاست” نامیده می شود و در آن طبق ادعای یهودیان، نازی های آلمانی یهودیان این کشور را مورد حمله قرار دادند، به شمار می رود.

گفتنی است، این مراسم در حالی برگزار می شود که رژیم دیکتاتوری آل خلیفه همواره در مسیر برگزاری مراسم عزاداری و تعظیم شعائر حسینی علیه السلام، سنگ اندازی کرده و مانع برگزاری بسیاری از مراسم دینی و مذهبی پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در کشور بحرین می شوند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که طبق آمار رسمی منتشر شده توسط حکومت بحرین، در مجموع 50 یهودی در این کشور وجود دارد در حالی که طبق همین آمار، نزدیک به 55 تا 60 درصد جمعیت این کشور را شیعیان تشکیل می دهند اما با این حال از حقوق دینی و مذهبی خود محرومند.

سالگرد مراسم هولوکاست در بحرین

شایان ذکر است، این اولین مراسم دینی یهودیان است که بعد از امضای توافقنامه صلح میان منامه و تل آویو توسط یهودیان بحرینی در کشور بحرین برگزار می شود.

در همین راستا “ابراهیم النونو” نماینده جمعیت یهودیان بحرین، طی اظهاراتی به خبرگزاری “فرانس پرس” گفت: تنها کنیسه یهودیان در بحرین، از سال 1948 میلادی تاکنون تعطیل بوده و این اولین باری است از آن زمان تاکنون که چراغ این کنیسه روشن می شود. در نظر داریم برنامه ریزی کنیم که از سال آینده میلادی (2021) به طور رسمی و منظم مراسم دینی و نمازهایمان را در این کنیسه برگزار کنیم.

وی همچنین گفت: ما تاریخ دراز مدت و روابط خوبی با ملت های یهودی در سراسر جهان داریم اما در نهایت اولویتمان این است که شهروند بحرینی هستیم.

در پایان لازم به ذکر است، به رغم تعداد بسیار کم یهودیان در کشور بحرین، اما آنها یک نماینده در پارلمان این کشور دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا