اخباراروپاجهان

“اسلام سیاسی” در اتریش هم ممنوع شد

اخبار رسیده از اتریش حاکی از آن است که صدر اعظم این کشور اخیرا قانونی را امضا کرده که به موجب آن از این پس “اسلام سیاسی” در این کشور اروپایی نیز ممنوع خواهد بود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “سباستین کورتس” صدر اعظم جوان اتریش که به تازگی به قدرت رسیده، قانونی را امضا کرده که به موجب آن از این پس “اسلام سیاسی” در این کشور اروپایی نیز ممنوع خواهد بود.

صدر اعظم اتریش

این موضوع در حالی رخ داده که پیش از وی “منشور وحدت جمهوری” در کشور فرانسه نیز به تصویب رسیده و به موجب آن “اسلام سیاسی” و بسیاری از اقدامات مسلمانان ممنوع و محدود شد.

در همین راستا “حسرت نظیمی” خبرنگار آلمانی افغانستانی تبار که مسئول بخش اخبار افغانستان در روزنامه “دویچه وله” آلمان است، با انتشار مقاله ای در مورد اقدام اخیر صدر اعظم اتریش، نوشت: “سباستین کورتس” با تصویب این قانون تلاش کرده با هرگونه افراط گرایی و خشونت اسلامی مقابله و مبارزه کند.

لازم به ذکر است، از زاویه ای دیگر می توان گفت که در واقع تصویب چنین قوانینی به منزله مبارزه و مقابله با اسلام و مسلمانان به بهانه مبارزه با تروریسم است و تصویب کنندگان چنین قوانینی با این کار، مسلمانان را به شدت محدود می کنند.

البته باید اشاره کرد که در اصل و واقعیت اسلام سیاسی مربوط به دو دسته است. یک دسته سنی های تندرو مانند طالبان، القاعده، داعش و دیگر گروه های افراطی که به دنبال تشکیل حکومت اسلامی سیاسی هستند. دسته ای دیگر هم برخی حکومت ها که به نام دین اسلامی مانند جمهوری اسلامی سودان، جمهوری اسلامی پاکستان و غیره، حکومت داری می کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا