اخباراروپاجهان

پیامدهای خطرناک تحقیر کودکان مسلمان در مدارس اروپا !

بررسی های انجام شده نشان می دهد که هر روزه دهها رفتار تحقیر آمیز با کودکان مسلمان در مهدکودک ها و مدارس مختلف اروپا رخ می دهد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ تعداد قابل توجهی خانواده مسلمان در کشورهای اروپایی زندگی می کنند. بخشی از این خانواده ها از کشورهای اسلامی به اروپا مهاجرت کرده اند و بخشی نیز مسلمانانی هستند که زادگاه اصلی آنها همان کشور است.

کودکان مسلمان در اروپا

آمار دقیقی در مورد تعداد کودکان مسلمان در اروپا وجود ندارد اما آنچه که روشن است این است که روز به روز بر تعداد این کودکان افزوده می شود به طوری که برخی گزارش ها و تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد شاید تا پنجاه سال دیگر، قاره اروپا به قاره ای اسلامی تبدیل شود.

اما در این میان آنچه که آزار دهنده است این است که به رغم کم نبودن عدد این کودکان مسلمان، اما هر روزه دهها و شاید صدها رفتار تحقیر آمیز با آنان توسط غیر مسلمانان – اعم از معلمان، کارمندان مراکز آموزشی و یا حتی دانش آموزان غیر مسلمان – صورت می گیرد.

اینکه این رفتار تحقیر آمیز، زبانی باشد یعنی از طریق بیان حرفی ناراحت کننده باشد یا از به شیوه غیر بیانی باشد، مهم نیست. آنچه که در این میان اهمیت دارد این است که بدون شک تأثیر این رفتار تحقیر آمیز در لحظه باقی نخواهد ماند بلکه تا سالیان سال و حتی شاید تا آخر عمر آن کودک، در ذهنش باقی خواهد ماند.

خطر این موضوع این است که شاید این کودک در این سن نتواند از خود واکنشی به جای آورد، اما بدون شک با بزرگ تر شدن، هنگامی که سالیان سال چنین رفتارهایی در ذهن وی متراکم شده و به صورت یک عقده درونی تبدیل شده، شاید ناگهان وی را به واکنشی نامناسب و حتی خطرناک وادارد.

اخیرا روزنامه آلمانی “میلانی کریستینا مور” با انتشار گزارشی به این موضوع پرداخته و نسبت به چنین پدیده ای به شدت هشدار داده و بر لزوم انجام مطالعات و برنامه ریزی گسترده و نیز قرار دادن دستورات و قوانینی برای جلوگیری از وقوع چنین رفتارهای تحقیر آمیز، تأکید کرده است.

طبق گزارش این روزنامه، “آلمان یکی از بیشتر کشورهای اروپایی است که کودکان مسلمان در آن از طرف غیر مسلمانان مورد تحقیر قرار می گیرند.” بدون شک این موضوع ناشی گرفته از حس نژاد پرستانه موجود در بین خیلی از شهروندان آلمانی است لذا همواره رفتارهای نژاد پرستانه ای توسط برخی شهروندان آلمانی علیه افراد غیر مسلمان اما از دیگر کشورها مانند آفریقا و یا آمریکای جنوبی رخ می دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا