آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامفرهنگ و هنر

انتشار کتابی درباره ارتباطات خاص با امام زمان (عجل الله)

کتاب المشاهده تالیف حجة الاسلام و المسلمین شیخ “قاسم رجبیان” چاپ و منتشر شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ حجة الاسلام و المسلمین شیخ “قاسم رجبیان” از وکلای مرجع عاليقدر جهان تشیع، حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی (دام ظله) مولف این اثر نفیس است.

کتاب المشاهده

گفتنی است، “المشاهده” کتابی با پنج فصل در رابطه با مسائل مهدویت است که به جرات می توان گفت در برخی از موضوعات منحصر به فرد و بسیار نادر بوده است.

در واقع این تالیف تحقیقی علمی و استدلالی حول تشرفات عامه و ارتباطات خاص با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در عصر غیبت کبری است.

در این کتاب با ادله روشن و قطعی اثبات گردیده که امکان ارتباط جسمی و حضوری با امام عصر ارواحنا فداه در زمان غیبت کبری به دو صورت برای عموم و افراد خاص وجود دارد و همه انسان ها با هر دین و آیین امکان اینکه به محضر آن امام مهربان مشرف شوند دارند.

یکی از نقاط قوت این کتاب بررسی موشکافانه مهم ترین دلیل نقلی منکرین امکان تشرف به محضر مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است که در نهایت به رد کامل این دلیل و اثبات مدعای مولف ختم می شود.

دیگر ویژگی کتاب المشاهده پرده برداری از ماهیت و شخصیت ابدال و اوتاد و یاران خاص امام عصر ارواحنا فداه است که در فصل های متعدد و مستقل به هویت آنها پرداخته و نحوه ارتباط آنها با قطب عالم امکان در زمان غیبت را بیان نموده است بطوری که در یکی از فصول کتاب به برخی از تشرفات مشهوری که این اشخاص با امام عصر ارواحنا فداه داشته و در آنها ارتباط خاص ایشان با امام به وضوح مشخص گشته، پرداخته شده است.

از ویژگی های مهم کتاب المشاهده این است که با توجه به این که مهم ترین دلیل منکرین تشرف به محضر امام عصر ارواحنا فداه برخی روایات بوده، مولف در همین راستا جهت آگاهی بخشیدن به مخاطبان خود فصلی مفصل را به بیان تقسیمات و تعاریف و میزان حجیت و اعتبار روایات اسلامی از دیدگاه شیعه و سنی اختصاص داده است که بار علمی این کتاب را به مراتب سنگین تر نموده است.

لازم به ذکر است که مولف محترم این اثر گران سنگ را به والده گرامی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حضرت نرجس خاتون سلام الله علیها تقدیم نموده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا