آمریکااخبارجهان

انتقاد اقلیت‌ های دینی از تصمیمی تبعیض‌آمیز در کانادا

اقلیت‌ های دینی ایالت کبک کانادا از صدور اجازه برگزاری تجمعات جشن‌ های کریسمس در شرایط شیوع کرونا از مسئولان این ایالت انتقاد کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از منابع محلی، رهبران اقلیت‌های دینی در کبک کانادا، صدور مجوز دولت ایالتی برای برگزاری اجتماعات به مناسبت کریسمس در شرایط بحران کرونا را امری نادرست دانسته و این حرکت را نشانه‌ای از معیارهای دوگانه مقامات این ایالت خواندند.

کانادا

این انتقادات چند روز پس از آن انجام شد که “فرانسوا لگاو” Francois Legault)) نخست‌ وزیر این ایالت به مردم کبک وعده داد محدودیت‌های گردهمایی‌ها را از شب کریسمس به مدت چهار روز برخواهد داشت.

“یوسف فقیری” نماینده شورای ملی مسلمانان کانادا گفت: این تصمیم، ناامید کننده است. ما جامعه مسلمانان، یهودیان و سیک‌ها، اجازه برگزاری تجمعات در اعیاد دینی خود را نداشتیم.

وی در ادامه افزود: نخست ‌وزیر این ایالت شرایط تعطیلات کریسمس را اعلام کرده و گفته که گروه‌های حداکثر ۱۰ نفره می‌توانند بین ۲۴ تا ۲۷ دسامبر گرد هم جمع شوند. این اقدام نشان‌دهنده تغییر اساسی قوانین موجود در کبک است که همه اجتماعات را در مناطقی که به عنوان مناطق قرمز طبقه ‌بندی شده‌اند ممنوع کرده است.

فقیری ادامه داد: اعتراض وی نسبت به این حرکت فقط مربوط به شیوع کرونا نیست. شورای ملی مسلمانان کانادا، یکی از چند سازمانی است که در حال حاضر قانون سکولاریسم ایالت کبک را در دادگاه به چالش می ‌کشد.

این قانون کارمندان دولت از جمله معلمان را (با این استدلال که دولت باید از نظر دینی بی‌ طرف باشد) از استفاده از نمادهای دینی از جمله حجاب در هنگام کار منع می ‌کند.

وی گفت که دفاع مقامات این ایالت از این لایحه در حالی که اجازه اجتماعات کریسمس را می‌دهند نقض بی‌طرفی دینی است.

وی تاکید کرد: همه اهالی كبک، از همه گروه‌های دینی مختلف در جامعه نقش‌آفرین هستیم. اما برای ارتقای این مشارکت، باید با همه یکسان رفتار شود و مسئله اساسی در همین جا است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا