آسیااخبارجهانجهان اسلامفرهنگ و هنر

بوستان قرآن دبی جزو 100 مقصد اول گردشگری جهان است

بوستان قرآن در منطقه الخوانیج در دبی از آغاز سال تاکنون از ۱۱۹ هزار بازدیدکننده استقبال کرده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از الخلیج، بوستان قرآن در منطقه الخوانیج در دبی با درختان انرژی صنعتی مزین به خط عربی تزئین شده اند.

بوستان قرآن دبی

این درختان در دو طرف جاده ردیف شده اند. این بوستان از تجهیزات کامل برخوردار است، به طوری که بازدیدکنندگان می توانند تلفن های همراه خود را شارژ کنند یا به شبکه اینترنت موجود در این بوستان متصل شوند.

این درختان به طور کامل از طریق صفحه های خورشیدی که در بالای آنها قرار دارد، روشن می شوند و نور محسوره کننده ای برای بازدیدکنندگان در شب فراهم می کنند.

این بوستان برای بازدیدکنندگان در دبی رایگان است. هزینه این بوستان برای کسانی که تمایل دارند، از غار و گلخانه بازدید کنند، 10 درهم است.

طرح بوستان قرآن بیش از 200 میلیون درهم هزینه داشته است. این طرح در میان طرح های موفق گردشگری در شهرداری دبی در اوج قرار دارد تا آنجا که بوستان قرآن در فهرست 100 مقصد جهانی برای بازدید قرار گرفته است.

این بوستان حامل پیامی مملو از ارزش های معنوی، فرهنگی دینی و اخلاقی است و بازدیدکنندگان در این مکان فضای مدارا و دوستی را احساس می کنند. در گوشه و کنار این بوستان گیاهان ذکر شده در قرآن کریم و احادیث نبوی دیده می شود.

این بوستان بر ارزش های اسلامی همچون ایمان، مدارا، محبت و صلح استوار است. این بوستان با درختان سبز و مناظر محسورکننده و جذاب در مساحت 64 هکتار ساخته شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا