آسیاآمریکااخبارجهانجهان اسلامفرهنگ و هنر

پیش بینی حضرت علی درباره سرنوشت آمریکا در آخرالزمان

در کتاب “علی علیه السلام در مورد آخر الزمان چه گفت؟” مطالبی در مورد کشورهای مختلف جهان از جمله ایالات متحده آمریکا بیان شده که شباهت زیادی به این روزهای آمریکا دارد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “علی عاشور” پژوهش گر عرب زبان کتابی تألیف کرده بنام “ماذا قال علي عليه السلام عن أخر الزمان” (علی علیه السلام در مورد آخر الزمان چه گفت؟).

خواندن این کتاب بخصوص در این روزهایی که انتخابات آمریکا به بحرانی واقعی در این کشور تبدیل شده، خالی از لطف نیست زيرا مطالب آن با حوادث جاری در منطقه خاورمیانه و دیگر نقاط جهان ارتباط نزدیک و تنگاتنگی دارد.

“علی عاشور” در این کتاب با استناد به علم “جفر” حضرت علی علیه السلام و احادیث آن حضرت، نگاه و نظر مولای متقیان در مورد وقایع مختلف آخر الزمان را بیان کرده است.

در بخشی از این کتاب به نقل از امام علی علیه السلام آمده:‌ در آخر الزمان در کشوری که “امارک” یعنی آمریکا نام دارد،‌ قوم یهود نفوذ می کنند و بر حکام آن تأثیر می گذارند. در آخر الزمان این کشور (آمریکا) از نظر علمی در جهان پیشتاز خواهد بود و از نظر اقتصادی هم ثروت بسیار زیادی خواهد داشت.

در ادامه این مطلب آمده: در آخر الزمان در امارک (آمریکا) انواع لذت ها و نعمت ها وجود دارد اما دین حکام آن نزدیک به پرستیدن شیطان است. بیشتر مردمش پیرو حضرت مریم عذراء (مسیحی) هستند اما یهود بر آنان مسلط است.

این مطلب همچنین می افزاید:‌ امارک (آمریکا) در جهان می تازد و بر نقاط مختلف جهان مسلط می شود و به کشتار مردم دست می زند اما فتنه در کشور آنان رخ خواهد داد و بعد عذاب الهی بر آنان نازل خواهد شد.

در ادامه این مطلب آمده:‌ و در نهایت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور خواهند کرد و مانند نوری از ابرها در آمریکا هم فرود خواهند آمد و در آنجا با همه ظالمان مبارزه خواهند کرد.

نکته قابل توجه این است که در این کتاب از زبان مولای متقیان حوادث بسیار زیادی از آخرالزمان نقل شده که در همین چند سال اخیر در نقاط مختلف جهان بخصوص در خاورمیانه رخ داده است. از جمله مهمترین این حوادث، با عنوان “جنگ ارمنستان” بیان شده که شاید بتوان گفت به جنگ یک ماه اخیر میان ارمنستان و آذربایجان بر سر منقطه “قره باغ” رخ داد.

نکته جالب این است که در این کتاب آمده که ارمنستان در این جنگ شکست خواهد خورد، یعنی دقیقا اتفاقی که چند هفته پیش شاهد آن بوده ایم.

در ذیل، تصویری از این بخش از سخنان حضرت علی علیه السلام درباره سرنوشت آمریکا در آخر الزمان را آورده ایم:

کتاب سخنان حضرت علی (ع) درباره آخرالزمان

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا