اخباراروپاجهانجهان اسلام

آتش زدن قرآن در سوئد آزاد شد!

دادستانیِ سوئد با این ادعا که آتش زدن قرآن کریم در این کشور غیر قانونی نیست، دستور توقف پیگیری پرونده هتاکی به کتاب مقدس مسلمانان را صادر کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ دادستانیِ سوئد تحقیقات مقدماتی در خصوص هتاکی به این کتاب مقدس در ماه اوت را متوقف کرد، با این ادعا که آتش زدن کتاب مقدس مسلمانان مصداق در سوئد جرم محسوب نمی شود.

آتش زدن قرآن کریم توسط تروریست سوئدی

به گزارش تلویزیون ملی سوئد، دادستانی گفت: اثبات ارتکاب جرم در این باره امکان پذیر نیست و ارزیابی حادثه آتش زدن قرآن براساس اطلاعات و فیلم‌های شاهدان حاضر در محل صورت گرفته است.

دادستانی سوئد می ‌گوید قانونی برای طرح اتهام در این خصوص در دست ندارد، این در حالی است که رسانه‌ها و برخی سیاستمدارن سوئدی چنین اقدام تحریک آمیزی را محکوم می ‌کنند.

دادستانی سوئد تاکید کرد، اگرچه حادثه آتش زدن قرآن در این کشور با هدف تحریک علیه یک گروه خاص صورت گرفته است، اما عاملان حادثه قابل شناسایی نیستند.

این در حالی است که اخیر دستگاه قضایی فرانسه یک اسلام‌ ستیز دانمارکی به نام “راسمون پالدون” که خود را برای سوزاندن قرآن و انتشار تصاویر آن در شبکه‌ های اجتماعی به‌ ویژه یوتیوب آماده می‌کرد، دستگیر کرد.

لازم به یادآوری است اهل تسنن افراطی که به کشتار مسیحیان و پیروان دیگر ادیان و مذاهب می پردازند، به دلیل عدم احترام به اندیشه و اعتقاد دیگران، توسط غربی ها “تروریست” خوانده می شوند.

بر اساس این دیدگاه باید گفت افرادی مانند این شهروند سوئدی یا هر فرد یا گروه دیگری که به اعتقادات مسلمانان اهانت می کند نیز “تروریست” خواهد بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا