آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

بازگشایی رسمی گذرگاه مرزی عراق و عربستان پس از ۳ دهه

اداره گذرگاه های مرزی عراق از بازگشایی رسمی گذرگاه مرزی میان این کشور و عربستان پس از گذشت نزدیک به سه دهه خبر داد.

مرز عراق و عربستان

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ خبرگزاری رسمی عراق (واع) با انتشار گزارشی نوشت: اداره گذرگاه های مرزی این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که گذرگاه مرزی «عرعر» با عربستان سعودی، به صورت رسمی به روی مبادلات تجاری میان دو کشور بازگشایی شده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، “الغانمی” وزیر کشور عراق به نمایندگی از “مصطفی الکاظمی” نخست وزیر این کشور، در مراسم بازگشایی رسمی گذرگاه مرزی عرعر با عربستان شرکت کرده است.

مراسم بازگشایی گذرگاه عرعر همچنین با حضور سپهبد “عبدالامیر الشمری” معاون فرمانده عملیات مشترک عراق، سرلشکر “عدنان الوائلی”، رئیس سازمان گذرگاه های مرزی این کشور، “نصیف جاسم الخطابی” استاندار کربلای معلی، “علی فرحان الدلیمی” استاندار الانبار، “هادی رزیج کسار” فرمانده پلیس این استان، “حامد عبدالله ابراهیم” فرمانده نیروهای مرزبانی عراق، “عبدالعزیز الشمری” سفیر عربستان در بغداد و شماری از مسئولان دولتی این کشور برگزار شد.

این در حالی است که گذرگاه مرزی عرعر از زمان قطع روابط بغداد و ریاض به دنبال اشغال کویت از سوی رژیم بعث در سال ۱۹۹۰ میلادی تاکنون به روی فعالیت های تجاری بسته مانده بود و طی سال های اخیر تنها شاهد تردد حجاج سرزمین وحی و برخی هیئت های دیپلماتیک عراقی و عربستانی بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا