آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودییمن

تلاش عربستان برای آتش بس با یمن

اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که مقامات این کشور برای آتش بس با نیروهای یمنی ابراز تمایل کرده اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از رویترز، منابع آگاهی به این خبرگزاری گفته اند که عربستان سعودی در مذاکراتی با نیروهای یمنی برای ایجاد منطقه حائل با این کشور در برابر آتش بس تلاش می کند.

حمله سعودی ها به یمن

بر اساس گزارش رویترز، عربستان در مذاکراتی در سطحی بالا به اطلاع این نیروها رسانده که پیشنهاد سازمان ملل برای آتش بس در یمن را به شرطی امضا می کند که نیروهای یمنی با ایجاد منطقه حائل در طول مرزهای عربستان و یمن موافقت کنند.

به گفته این منابع، در صورتی که چنین توافقی به دست آید، بزرگ ترین گشایش در تلاش های انجام شده برای حل سیاسی بحران یمن از آغاز جنگ یمن در سال 2014 به واسطه حمله ائتلاف سعودی به این کشور است.

رویترز به نقل از دو منبع دیگر خود افزود: عربستان سعودی و صنعاء در ادامه مذاکرات مجازی با یکدیگر، در مقطع اخیر سطح نمایندگی خود در مذاکرات را بالا بردند.

به گفته آنها، ریاض از نیروهای یمنی، ضمانت‌های امنیتی بیشتری از جمله ایجاد منطقه حائل در مرز با شمال یمن را تا زمان تشکیل دولت انتقالی در یمن با حمایت سازمان ملل درخواست کرده است.

براساس این گزارش همچنین، عربستان از نیروهای یمن می‌خواهد برای جلوگیری از حملات و آتش توپخانه آنها یک مسافتی را در طول مرز با عربستان ترک کنند و در مقابل عربستان محاصره هوایی و دریایی را در چارچوب پیشنهاد ویژه سازمان ملل برای توقف درگیری کاهش خواهد داد که این امر شامل پایان دادن به حملات در مرزهاست.

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، سه منبع آگاه همچنین گفته اند که اگر ترامپ پیش از ترک کاخ سفید تهدیداتش علیه نیروهای مردمی یمن را اجرائی کند و این جنبش را در فهرست نهادهای تروریستی قرار دهد، آنها به این موضوع تمایلی نشان نخواهند داد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا