آسیااخبارجهانجهان اسلام

تلاش برای تأسیس مدرسه برای طلبه های یهودی در مسجد الاقصی!

گروه‌ها و سازمان‌های تندرو یهودی در پیامی به “امیر اوحانا” وزیر امور داخلی اسرائیل خواستار تبدیل محوطه‌ شرقی مسجد الاقصی به یک مدرسه دینی یهودی شدند.

مدرسه یهودیان افراطی در شرق مسجد الاقصی

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این گروه‌های تندرو در پیام خود عنوان کردند که باید به شهرک ‌نشینان صهیونیست اجازه داده شود در جریان تعرض به مسجد الاقصی، در محوطه‌های شرقی این مسجد اقدام به فراگیری آموزه‌های تلمودی کنند.

اشغالگران صهیونیست اینگونه تلاش می ‌کنند تا این بخش از مسجد الاقصی را به یک مدرسه دائمی برای طلبه‌ های یهودی تبدیل کنند.

گفتنی است اسرائیل به هر شیوه ای دنبال تقسیم مکانی مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان است که هدف اصلی از این اقدام، سیطره تدریجی و در نهایت کامل بر مسجد الاقصی و تخریب آن به منظور ساخت معبد کذایی یهود است.

در همین راستا همواره دروازه های مسجد الاقصی را به روی مسلمانان بسته و روزانه به شهرک نشینان خود اجازه می دهند آزادانه وارد این مسجد شده و آموزه های تلمودی را در داخل آن بجای بیاورند.

تعرض یهودیان اسرائیل به مسجد الاقصی با وجود شیوع گسترده کرونا در سرزمین های اشغالی نه تنها متوقف نشده بلکه گسترده تر شده و بعضا اعضای تندرو پارلمان اسرائیل (کنست) هم شهرک نشینان را در تعرض به قبله اول مسلمانان همراهی می کنند.

در پایان لازم به یادآوری است که شخصیت های برجسته دینی در بیت المقدس تاکنون بارها نسبت به اهداف شوم اسرائیلی ها برای سیطره بر مسجد الاقصی هشدار داده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا