آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودی

مجری سعودی: نباید در حد وسیع به نشر کاریکاتورعلیه پیامبر اعتراض کنیم!

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “نادین البدر” مجری سرشناس سعودی در اقدامی بی سابقه، “ترکی الحمد” را فردی متفکر و دانشمند دانست و مدعی شد که همه انسانها باید آستانه تحمل آنها در مقابل تفکر و نقد دیگران، بالا باشد.

دفاع و نوشته های این مجری سعودی باعث اعتراض و واکنش های شدیدی در فضای مجازی شده است. برخی از کاربران مدعی شده اند که نشر اندیشه سکولار در جامعه سعودی موجب شده که مردم جامعه، دیگر همانند سابق به آئین و پیامبر خود حساسیتی نداشته باشند.

گفتنی است “الحمد” چند روز پیش مدعی آن شده بود که در کتاب “صحیح بخاری” اهانت های فراوانی به پیامبر اکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) شده است.

وی در ادامه گفته بود: لذا ما نباید در حد وسیع و بین المللی به چاپ و نشر کاریکاتورها علیه پیامبر اسلام اعتراض کنیم!

بررسی سطحی صورت گرفته توسط خبرنگار شیعه ویوز نشان می دهد که متاسفانه ادعای مطرح شده توسط “الحمد” درست بوده و در کتاب “صحیح بخاری” که یکی از اصلی ترین منابع حدیث نزد اهل تسنن است، اهانت هایی به رسول الله صلی الله علیه و آله شده است.

قابل ذکر است، با هدف حفظ حرمت و ساحت مقدس پیامبر اکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم)، خبرگزاری شیعه ویوز از نشر این اهانت های بی شرمانه معذور است و آن را مصداق نشر مجدد فحشا می داند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا