آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقعربستان سعودی

اهدای یکی از پرده های خانه کعبه به موزه آستان مقدس حسینی

یکی از پرده های خانه کعبه از شهر مکه مکرمه در کشور عربستان به شهر کربلای معلی منتقل و در موزه آستان مقدس حسینی قرار داده شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ موزه آستان مقدس سید و سالار شهیدان، حضرت أبا عبدالله الحسین (علیه السلام)، اشیاء و آثار گرانبها و نفیسی زیادی را در خود جای داده و توجه بازدید کنندگان و زائران را به خود جلب می ‌کند.

بیشتر این لوازم گرانبها، توسط محبین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، از جمله پادشاهان و شخصیت های دوره های مختلف تاریخی، به حرم مطهر حضرت سیدالشهداء علیه السّلام اهدا شده است.

از جمله آثار عرضه شده در این موزه، یکی از پرده های خانه کعبه است. بافت این پرده از جمله کارهای سخت و دقیق به شمار می ‌رود که دهها خیاط و هنرمند برای تهیه و آماده سازی آن، نزدیک به یک سال تلاش می کنند. پرده خانه کعبه هر سال همزمان با حج تمتع تعویض می‌ شود.

در همین راستا “علاء احمد ضیاء الدین” مسئول موزه آستان مقدس حسینی در این باره گفت: یکی از پرده های خانه خدا از سوی یکی از محبان حضرت امام حسین علیه السّلام به این موزه اهدا شده است.
وی در ادامه افزود: این پرده مربوط به درب طلایی کعبه بوده که در بردارنده نقش و نگار‌ها، تزئینات و آیات قرآنی نوشته شده با طلای خالص و نقره است.
مسئول موزه آستان مقدس حسینی همچنین گفت: کادر فنی موزه آستان مقدس حسینی برای نصب این پرده به طراحی ماکتی متشکل از دو دیوار با ابعاد 3.5 متر طول و عرض 1.75 متر اقدام نموده ‌اند.

یادآور می ‌شود عرض این پرده دو متر و طول آن سه متر است که با نخ هایی از جنس طلا و نقره تزئین شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا