اخباراروپاجهان

ساخت خانه مشترک مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در برلین

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ اخبار رسیده از شهر برلین در آلمان حاکی از آن است که از چند ماه پیش پروژه ساخت خانه مشترک مسلمانان، مسیحیان و یهودیان (House of one) در شهر آماده شده است.

گفته می شود اما با به وجود آمدن ویروس کرونا در جهان و معضلاتی که این ویروس برای همه مردم جهان به وجود آورد، آغاز پروژه ساخت این خانه مشترک مسلمانان، مسیحیان و یهودیان نیز به تعویق افتاد.

اما در همین راستا یک منبع آگاه در شهر برلین آلمان به خبرنگار شیعه ویوز خبر داد که قرار است کلنگ ساخت این خانه مشترک در ژانویه 2021 میلادی، یعنی کمتر از دو ماه دیگر بر زمین زده شود.

به گفته این منبع آلمانی، قرار است خانه مشترک مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در محله قدیم برلین ساخته شود.

در همین حال خانم “رولاند شتولته” مدیر اداره این خانه مشترک، ضمن تأیید این خبر، اعلام کرد که تجهیزات مورد نیاز حفاری، این روزها در حال انتقال به محل ساخت این خانه مشترک مسلمانان، مسیحیان و یهودیان است.

وی در ادامه گفت: اخیرا هم جلسه ای با حضور اعضای هیات امنای House of one برگزار کردیم که در این جلسه “میخاییل مولر” شهردار برلین هم حضور یافت.

شایان ذکر است، شهردار برلین نیز در جلسه دقایقی به سخنرانی پرداخت و ضمن اعلام خوشحالی شدید خود بخاطر ساخت خانه مشترک مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در برلین، در حالی که لبخند بر لب داشت، خطاب به حاضرین در جلسه گفت: “اگر قرار بود این خانه در برلین ساخته نشود، کجا قرار بود ساخته شود؟!”.

وی پس از مطرح کردن این سوال، در ادامه اظهاراتش گفت: ساخت این خانه مشترک، تأثیر بسیار بزرگی بر شهر برلین خواهد داشت و اقدامی بی نظیر در سطح جهان خواهد بود.

در پایان لازم به ذکر است، طبق تصاویر کامپیوتری آماده شده از بنای خانه مشترک مسلمانان، مسیحیان و یهودیان، قرار است این ساختمان 40 متر ارتفاع داشته باشد و به شکل بناهای تاریخی و قدیمی ساخته شود. هزینه ساخت این پروژه 43.5 ملیون یورو تخمین زده شده که گفته می شود بخش اعظمی از این بودجه پیشاپیش آماده شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا