آسیااخبارجهانجهان اسلاممصر

قرضاوی: آخرین روزهای عمر من است!

“یوسف قرضاوی” با انتشار “پیام خداحافظی”، از زندگی در آخرین روزهای عمر خود خبر داد!

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ شیخ “یوسف قرضاوی” چهره سرشناس اهل تسنن مصر که سال های سال است در کشور قطر اقامت دارد، با انتشار یک فایل صوتی که “پیام خداحافظی” تلقی می شود، از زندگی در آخرین روزهای عمر خود خبر داد!

گفتنی است، این پیام صوتی خطاب به “احمد الریسونی” رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین، ساعاتی پیش منتشر شد و به طور وسیع در حال دست به دست شدن در فضای مجازی جهان عرب است.

قابل ذکر است، به رغم مطرح شدن برخی صحبت های مهم و جنجالی توسط قرضاوی در این فایل صوتی، اما به نظر می رسد به دلیل شدت خسته بودن صدای وی و اینکه شخصا گفته “در روزهای آخر عمر خود به سر می برد”، این فایل به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته و در حال انتشار است.

وی در بخشی از این پیام صوتی، علت شکست “دونالد ترامپ” در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را اعتراضات اخیر آمریکایی ها که ناشی از رفتارهای نژاد پرستانه پلیس آمریکا بخصوص علیه سیاه پوستان بوده، عنوان کرد.

“یوسف قرضاوی” همچنین در بخشی از پیام صوتی خود، گفته: ملت اسلامی آینده ای نخواهد داشت مگر از طریق دین اسلام و اهمیت دادن و پایبندی به دین و نیز تلاش برای تبلیغ آن در سراسر جهان.

شایان ذکر است شیخ “یوسف قرضاوی” 9 سپتامبر 1926 میلادی در روستای “صفط تراب” در استان “الغربیه” در مصر متولد شد و در حال حاضر 94 سال سن دارد. وی در گذشته ریاست اتحادیه جهانی علمای مسلمین را بر عهده داشته است. او که دارای افکار و گرایش های نزدیک به اخوان المسلمین است، در چند سال اخیر بارها و بارها تفکر وهابیت را مورد انتقاد و حمله قرار داده و موجب خشم آل سعود و مفتی های وهابی سعودی شده است.

در پایان لازم به یادآوری است “عبدالرحمن” فرزند “يوسف قرضاوی” حدود یک دهه قبل به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام پیوست. او رفت و آمد زیادی به لبنان داشت و با شیعیان لبنانی رفاقت زیادی دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا