آفریقااخبارجهانجهان اسلاممصر

اعتراض مردم مصر به اهانت یک مسیحی به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)

اخبار رسیده از قاهره پایتخت مصر حاکی از آن است که یک جوان مسیحی، با انتشار پستی در صفحه شخصی خود، پیامبر اکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) را مورد اهانت قرار داده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ شبکه های اجتماعی مصر روز گذشته شاهد اعتراضی وسیع در محکومیت اهانت به پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله بود.

گفتنی است این اعتراضات در انتقاد از جوانی مسیحی به نام “یوسف هانی” بوده است. او در اقدامی بی شرمانه به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله اهانت نمود که در پی آن نیروهای امنیتی مصر، وی را بازداشت کردند اما خشم مردم به اندازه ای بوده که در شبکه های اجتماعی هشتگ محکومیت ترند شد.

لازم به ذکر است، چندی پیش هم در فرانسه با قتل “ساموئل پتی”، معلم تاریخ یکی از مدارس حومه پاریس به دست یک نوجوان ۱۸ ساله چچنی ‌تبار به نام «عبدالله یزیدویچ آ»، بهانه ای شد تا دوباره فرانسوی ها به مقدسات مسلمانان توهین کنند.

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته که این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شده و مقامات بسیاری از کشورها، موضع ماکرون را محکوم کردند.

شایان ذکر است، رئیس جمهور فرانسه، اسلام را دین افراطی دانست و از انتشار کاریکاتور‌های موهن به مقدسات اسلامی حمایت کرد و آن را حمایت از ارزش‌های سکولاریسم دانسته و بیان کرد که حمله به معلم فرانسوی تمام ویژگی‌ های یک «حمله تروریستی اسلامگرایانه» را دارد و معلم مدرسه به خاطر «آموزش آزادی بیان» به قتل رسیده است!

در همین حال وزیر کشور فرانسه نیز با ادعای تلاش در مبارزه با افراط‌گرایی مذهبی از بستن دستکم ۷۳ مسجد و مدرسه خصوصی اسلامی در سراسر فرانسه از ماه ژانویه به این سو خبر داد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا