آسیااخبارعراق

لزوم احیای مراکز دینی و فرهنگی شیعیان در کرکوک

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بعد از حمله ددمنشانه گروهک تروریستی تکفیری داعش به عراق، و به خصوص مناطق شیعه نشین، بسیاری از مراکز دینی وابسته به پیروان اهل بیت (ع) و حتی مراکز مربوط به اهل تسنن را مورد حمله قرار داده و به طور کامل تخریب کردند.

سه سال است که از حمله وحشیانه تروریست های داعش می گذرد، و اکنون بیشتر مناطق عراق از وجود منحوس تروریست ها پاکسازی شده اما همچنان 90 % از مراکز دینی شیعی احیا نشده اند و مخروبه هستند.

شایان ذکر است داعش در مجموع 56 امامزاده، حسینیه و مسجد را در کرکوک مورد حمله قرار داد که از این تعداد هفت مرکز در تلعفر واقع شده و به پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تعلق دارد.

بررسی های انجام شده توسط خبرنگار شیعه ویوز حاکی از آن است که حملات وحشیانه نیروهای تروریستی داعش به این مراکز دینی به گونه ای بوده که بناهای شیعی به طور کامل تخریب شده است.

در این میان آستان مقدس حسینی با همکاری سازمان اوقاف شیعیان عراق، اخیرا اقدام به مطالعاتی با هدف احیای این مراکز را آغاز کرده اند.

لازم به ذکر است، ساکنان محلی شیعه در استان کرکوک عراق امیدوارند که هر چه سریع تر این مراکز احیا شوند تا بتوانند فرائض دینی و شعائر الهی را همانند گذشته برگزار کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا