آمریکااخبارجهان

شورای تشكیلات اسلامی آمریكا: تحریم مسلمانان را لغو کنید

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “اسامه جمال” دبیر كل شورای تشكیلات اسلامی آمریكا، یكی از بزرگ ترین موسسات اسلامی در ایالات متحده به شمار می رود، طی اظهاراتی گفت: جامعه مسلمانان این كشور، “جو بایدن” رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریكا را به آقای رئیس جمهور “دونالد ترامپ” ترجیح می دهند.

وی در ادامه افزود: بایدن در گذشته متعهد شده كه ممنوعیت ورود مسلمانان به ایالات متحده را پس از به قدرت رسیدن و ورود به كاخ سفید بجای ترامپ، لغو كند.

دبیر شورای تشكیلات اسلامی آمریكا همچنین گفت: بایدن متعهد شده كه ابتدا برای رفع ممنوعیت ورود مسلمانان از 7 كشور به آمریكا و محكوم كردن “اسلام هراسی” و نژادپرستی علیه مسلمانان در این كشور تلاش کند.

وی ضمن ابراز امیدواری درباره اینکه بایدن نسبت به اقلیت ها و حقوق شهروندی در ایالات متحده آمریکا حساس تر باشد، گفت: من فکر می کنم که محیط اجتماعی در دوره بایدن پایدارتر خواهد بود.

شایان ذکر است یک نظرسنجی که اخیرا توسط شورای روابط آمریکایی – اسلامی تحت عنوان “بررسی نظرات رای دهندگان مسلمان در مورد نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 2020” انجام شده بود، رضایت رای دهندگان مسلمان از پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را نشان داد.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که مسلمانان آمریکایی حمایت گسترده ای از بایدن داشتند، زیرا بیش از یک میلیون رای دهنده مسلمان در انتخابات ریاست جمهوری رای دادند، بایدن 69٪ از آرای جامعه مسلمان را به دست آورد، در حالی که ترامپ 17٪ از این آرا را به دست آورد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا