آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودی

پرواز هواپیمای اسرائیلی از روی کعبه!

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ روزنامه صهیونیستی “یدیعوت احرنوت” ساعاتی پیش با انتشار مطلبی بر روی صفحه اینترنتی خود، نوشت: یک هواپیمای اسرائیلی از آسمان مکه [مکرمه] به طرف هند پرواز کرد!

در این مطلب همچنین آمده: این پرواز از فرودگاه بن گوریون در اسرائیل به طرف آسمان اتیوپی حرکت کرد و بر فراز آسمان مکه [مکرمه] و مدینه [منوره] در حرکت به طرف مقصد یعنی دهلی نو در حرکت است.

لازم به ذکر است، این اولین پرواز مسافربری اسرائیلی بر فراز آسمان سعودی به شمار می رود. پروازهای اسرائیلی، در گذشته فقط با عنوان پروازهای تجاری از آسمان عربستان، آنهم نه بر فراز مکه و مدینه، رفت و آمد می کردند.

به نظر می رسد رژیم صهیونیستی قصد دارد از ظرفیت های عربستان سعودی بیش از امارات متحده عربی استفاده کند.

در همین راستا روزنامه تایمز اسرائیل نیز با انتشار این خبر، اما به گونه ای دیگر به این موضوع پرداخته و ضمن انتشار بیانیه شرکت هواپیمایی «اسرایرِ» اسرائیل، نوشت: یک هواپیمای اسرائیلی ساعاتی پیش به علت شرایط بد آب و هوایی، مجبور شد با تغییر مسیر خود به سمت آسمان عربستان سعودی حرکت کند. این اقدام به دستور برج مراقبت این کشور انجام شد.

گفته می شود خلبان‌های شرکت هواپیمایی اسرایر با انتشار تصاویری در صفحه توئیتر خود از آسمان عربستان از راهنمایی برج مراقبت سعودی‌ها ابراز رضایت کردند.

این در حالیست که عربستان سعودی در مقابل این مساله سکوت کرده و هیچ واکنشی را نشان نداده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا