آسیاآمریکااخبارایرانجهانجهان اسلام

نیویورک تایمز: تلاش ترامپ برای حمله نظامی به ایران!

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ روزنامه نیویورک تایمز ساعاتی پیش با انتشار خبری غیر منتظره مدعی شد تلاش کرد افکار عمومی را به سمت موضوع حمله نظامی به ایران با دستور “دونالد ترامپ” رئیس جمهور بازنده انتخابات اخیر، سوق دهد.

در این مطلب نیویورک تایمز، آمده: برخی مسئولان وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا (پنتاگون) بعید نمی دانند که “دونالد ترامپ” در روزهای پایانی که در پست ریاست جمهوری قرار دارد، دستور حمله نظامی به ایران را صادر کند!

گفتنی است این مطلب در حالی توسط این روزنامه آمریکایی منتشر شده که شب گذشته خبر برکناری “مارک اسپر” وزیر دفاع آمریکا رسما اعلام شد، بدون اینکه اطلاعاتی در مورد علل برکناری او منتشر شود. بعد از برکناری “اسپر”، “کریستوفر میلر” مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم سرپرستی وزارت دفاع آمریکا را بر عهده گرفت.

انتشار این خبر توسط نیویورک تایمز را می توان از زوایای مختلف مورد بحث، بررسی و کنکاش قرار داد.

اولین نکته ای که شاید در دل این خبر پنهان شده و می توان به آن اشاره کرد که نیویورک تایمز در واقع با انتشار این مطلب غیر مترقبه و جا دادن عبارت “رئیس جمهور سابق” و “رئیس جمهوری که دوره ریاستش پایان یافته” تلاش کرده به مخاطبان و افکار عمومی القا کند که کار ترامپ تمام شده و دیگر بازگشت او به کاخ سفید محال است و باید کرسی ریاست را به “جو بایدن” نامزد دموکرات تحویل دهد.

دومین نکته ای که در این مطلب مورد توجه قرار می گیرد این است که با توجه به اعلام نشدن علت استعفای وزیر دفاع دولت ترامپ، نیویورک تایمز تلاش می کند با انتشار این خبر، این استعفا را به احتمال صدور دستور حمله، پیوند بزند و در واقع با این خبر تلاش می شود به مخاطبان القا شود که وزیر دفاع مخالف این حمله بوده لذا برکنار شده است.

سومین نکته ای که شاید نیویورک تایمز دنبال آن بوده این است که بگوید: ترامپ فردی غیر طبیعی و به اصطلاح احمق است و حتی حاضر است تا آخرین لحظه حضورش در کاخ سفید، دست به اقدامات عجیب، غیر مترقبه و جنجالی بزند.

فارغ از اینکه آیا این خبر واقعیت داشته یا خیر و یا اینکه نیویورک تایمز از انتشار آن چه هدفی را دنبال می کند، باید گفت که در صورت وقوع چنین حمله نظامی علیه ایران، بدون شک جمهوری اسلامی هم که در گذشته از زبان مقامات مختلفش اعلام کرده بود، به هیچ وجه در برابر آن ساکت نمی نشید و صدها و شاید هزاران نقطه از منافع آمریکا در منطقه و یا حتی جهان را مورد هدف و حمله قرار خواهد داد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا