آسیااخبارجهانجهان اسلامسوریه

ثبت رسمی نام شهر “سیده زینب” در حومه دمشق

به گزارش شیعه ویوز؛ رسانه های سوریه با انتشار مطلبی از ثبت رسمی نام شهر “سیده زینب” در حومه دمشق خبر دادند.

به نوشته این رسانه ها، منطقه ای که در آن حرم [مطهر] سیده زینب [سلام الله عليها] واقع شده، از سوی ارگان های رسمی مربوطه در سوریه، شهر “سیده زینب” نامیده شد.

این رسانه های سوری مدعی شدند که این اقدام بعد از تلاش و کوشش قانونی و اداری، انجام شده است.

گفتنی است در گذشته نام منطقه ای که حرم مطهر عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) در آن واقع شده بود، “قبر الست” به معنی “قبر بانو” بوده، هر چند در میان ساکنین این منطقه و دیگر شهروندان سوریه ای و غیر سوری با همین نام “سیده زینب” اطلاق می شد.

لازم به یادآوری است، طی چند دهه اخیر تعداد قابل توجهی از خانواده های شیعه اعم از شیعیان سوریه ای و یا غیر سوریه (افغانستانی، عراقی، لبنانی، ایرانی و …) در اطراف حرم مطهر حضرت زینب (سلام الله علیها) سکونت داشته و دارند.

اما با توجه به نزدیک بودن این حرم مطهر به اردوگاه های فلسطینیان مقیم سوریه که بیشتر ساکنان آن را پیروان تفکر اخوانی یا وهابی تشکیل می دهند، در دوران حضور گروهک های تروریستی مانند داعش، جبهه النصره، ارتش آزاد سوریه و دیگر گروهک های تروریستی در خاک سوریه و نبرد علیه حکومت این کشور، حومه حرم مطهر حضرت زینب (سلام الله علیها) شاهد درگیری های خونین بوده و بارها این مکان مقدس مورد حمله موشکی و خمپاره ای تروریست ها قرار گرفت. تعداد زیادی از شیعیان نیز در این درگیری ها به شهادت رسیده و زخمی شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا