آسیااخبارجهانجهان اسلامهيئت ها و شعائر حسينى

کشوری که زنا در آن حلال و سینه زنی حرام است!

به گزارش شیعه ویوز؛ امارات متحده عربی یکی از کشورهای به اصطلاح عربی و اسلامی است که از سال ها پیش، مبارزه به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را به یکی از اصلی ترین سیاست های خود در حوزه دینی، مذهبی، فرهنگی و حتی امنیتی قرار داده است.

با مراجعه به اتفاقات و رویدادهای دو دهه اخیر، به راحتی می توان فهمید که مقامات امارات با هرگونه فعالیت و موضوعی که به پیروان اهل بیت (ع) اعم از برگزاری مراسم عزاداری، به شدت مخالف است و همواره در این زمینه به بهانه های مختلف سنگ اندازی کرده و می کند.

گفتنی است سنگ اندازی های حکومت امارات محدود به وضع قوانین دست و پا گیر مستقیم و غیر مستقیم در این زمینه نمی شود بلکه گاهی هم مسئولان و دست اندرکاران و فعالان شیعی که برای برگزاری مراسم مذهبی در شهرها و مناطق مختلف این کشور فعالیت می کنند را به بهانه ارتباط با ایران یا حزب الله لبنان و دیگر بهانه های واهی دیگر، تحت تعقیب و بازداشت قرار می دهد.

این اقدامات در حالی رخ می دهد که طبق آمار رسمی منتشر شده توسط وزارت کشور امارات، از مجموع جمعیت دو ملیونی امارات، حدود 7 % آن جزو پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند. این در حالیست که آمار غیر رسمی حکایت از آن دارد که شیعیان تقریبا 10 تا 12 % جمعیت کل امارات متحده عربی را تشکیل می دهند.

نکته تعجب برانگیز این است که در همین کشور امارات که برگزاری مراسم مذهبی توسط شیعیان ممنوع و غیر قانونی به شمار می رود، حکام امارات هر چند مدت یک بار قانون جدیدی صادر و تصویب می کنند که گامی جدید در مسیر لائیک تر شدن این کشور به شمار می رود.

برای نمونه از حدود دو دهه پیش تاکنون خرید و فروش و مصرف مشروبات الکی در دبی و برخی دیگر شهرها و مناطق امارات آزاد بوده و می توان گفت گردش مالی عظیمی در چنین تجارتی عاید حکومت امارات می شود.

و اما در جدید ترین قانون صادر شده در امارات، زمینه برای زنا کردن در این کشور تسهیل شد. طبق قانون صادر شده، اگر شخصی در حال زنا با یکی از محارم زن مورد زنا قرار گرفته دعوا کند و قتلی در این میان صورت گیرد، دیگر به آن قتلِ دفاع از شرف و ناموش به شمار نمی رود بلکه دادگاه آن را یک قتل عادی تلقی می کند و مجازاتش هم دقیقا مانند یک قتل عادی به شمار می رود.

در همین حال روزنامه “ذِ نشیونال” با انتشار گزارشی مفصل در این باره که آن را “برداشت گامی مؤثر در مسیر دفاع از حقوق بشر توسط امارات” توصیف کرد، نوشت: بر اساس یکی از قوانین اخیر صادر شده در امارات، برقراری ارتباط جنسی میان پسر و دختر مجرد، ارتباط نامشروع به شمار نمی رود زیرا این نیاز از نیازهای طبیعی هر انسانی به شمار می رود!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا