آسیااخبارجهانجهان اسلام

فتوی علمای دینی اردن: رفت و آمد فرد به مبتلا کرونا شرعا حرام است

مرکز صدور فتوای اردن با انتشار بیانیه ای رسمی، هرگونه رفت و آمد و دیدار و ملاقات فرد مبتلا به ویروس “کووید-19” با افراد غیر مبتلا را حرام اعلام کرد.

به نوشته رسانه های عرب زبان، دار الافتای اردن با صدور فتوایی که آن را “بر اساس قواعد شریعت اسلام” خواند، خواستار ممنوعیت سفر، رفت و آمد و دیدار مبتلایان به ویروس کرونا شد.

گفتنی است دار الافتای اردن این فتوا را با استناد به این حدیث پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: “إذا سمعتم به بأرض فلا تقدموا عليه، وإذا وقع بأرض وأنتم بها فلا تخرجوا فرارا منه” (اگر شنیدید که طاعون در سرزمینی شیوع یافته به آنجا نروید و اگر در جایی که هستید شیوع پیدا کرد از آنجا خارج نشوید) صادر کرده است.

در ادامه بیانیه آمده: با استناد به این حدیث، جایز نیست که فرد مبتلا (با انجام سفر) در جمع مردم حضور پیدا کند و به آنها آسیب وارد کند و پیامبر اکرم (ص) نیز صراحتا آسیب رساندن به دیگران را حرام کردند.

در پایان لازم به ذکر است، کشور اردن با جمعیت شش ملیونی (2.5 ملیون اردنی، 2،5 ملیون پناهنده فلسطینی و 1 ملیون مهاجر سوریه ای) یکی از کشورهایی است که بالاترین سطح روزانه ابتلا به کرونا در سطح جهان را در خود جا داده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا