آفریقااخباراروپاجهانمصر

شکایت از توهین کنندگان به پیامبر(ص) در دادگاه های بین المللی

شیخ الازهر مصر در دیدار با وزیر خارجه فرانسه، توهین به پیامبر اسلام (ص) را «غیر قابل قبول» خواند و تاکید کرد که هتاکان را تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد.

در همین راستا رسانه های عرب زبان مصر اعلام کردند وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه به دنبال اعتراضات، واکنش‌ها و محکومیت‌های گسترده مسلمانان جهان به مواضع ضد اسلامی اخیر فرانسه و انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام، به مصر سفر کرد و با مقامات مصری و همچنین شیخ الازهر مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

«احمد طیب» شیخ الازهر مصر در دیدار با «ژان ایو لودریان» گفت: ما مخالف با استفاده از آنچه «تروریسم اسلامی» خوانده می شود، هستیم و اساسا باید عبارت «تروریسم اسلامی» در فرانسه متوقف شد؛ چرا که این عبارت احساسات مسلمانان جهان را جریحه‌دار می‌کند.

وی در ادامه افزود: اهانت به پیامبر (ص) به هیچ وجه برای مسلمانان قابل قبول نیست و ما هتاکان را در مجامع و دادگاه‌های بین‌المللی تحت پیگرد قانونی قرار خواهیم داد.

لازم به ذکر است وزیر خارجه فرانسه با همتای مصری خود در قاهره نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. لودریان پس از پایان این دیدار با “سامح شکری” وزیر خارجه مصر نشست خبری برگزار کرد و گفت: ما برای همه ادیان از جمله اسلام احترا قائل هستیم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا