اخبارپاکستانجهان اسلام

بازسازی مساجد برای ارتقای سطح گردشگری در «خیبرپختونخوا» پاکستان

مقامات «خیبر پختونخوا» در پاکستان طرحی را برای حفاظت و افزایش کیفیت 9 مکان باستانی به منظور بهبود وضعیت گردشگری مذهبی در این ایالت آماده کرده اند.
دولت محلی، یک پروژه 70 میلیون دلاری به نام « KITE»برای پروژه توسعه یکپارچه گردشگری با همکاری بانک جهانی و انجمن توسعه بین المللی با هدف گردشگری پایدار در این ایالت راه اندازی کرده است.
دکتر «عبدالصمد» مدیر باستان شناسی خیبرپختونخوا در این باره گفت: قبل از 11 سپتامبر تعداد زیادی از گردشگران از عبادتگاه ها در «خیبرپختونخوا» بازدید می کردند، اما اکنون تعداد گردشگران مذهبی کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: ارتقای سطح گردشگری فرصت های شغلی بیشتری را در این ایالت ایجاد می کند.
دکتر صمد همچنین گفت: پس از بهبود قانون و نظم در خیبرپختونخوا ورود گردشگران از کره، ژاپن و تایلند از سر گرفته شد، اما اکنون ویروس کرونا بار دیگر هجوم گردشگران را کاهش داده است.
« لطیف الرحمان» ، سخنگوی اداره گردشگری خیبر پختونخوا نیز در این باره گفت: هدف این پروژه ارتقا و حفظ اماکن باستانی ، فرهنگ و گردشگری مذهبی در این ایالت است.
بر اساس این توافق نامه سایت های مورد بازسازی از جمله سه مسجد تاریخی در سوات، مسجد تاریخی کلام، مسجد اودیگرام و دیگر مکان های عبادی از اهمیت جهانی برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا