اخبارایرانجهان اسلام

ابتلای ۳۲ هزار پرستار ایرانی به کرونا

32هزار پرستار ایرانی به کرونا مبتلا شده اند.
این در حالی است که به گفته نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ایران، تنها 4هزار پرستار استخدام شده اند و تحت فشار فراوانی قرار دارند.
پاکمهر که در ستاد مدیریت بیماری کرونای خراسان شمالی در ایران سخن می گفت، افزود: کرونا در ایران وضعیتی بحرانی دارد و فشار زیادی بر حوزه درمان وارد شده است.
وی با اذعان به این مطلب که ایران نتوانسته این بیماری را به شکل صحیح مدیریت نماید، افزود: اگر بنا باشد وضعیت همینطور ادامه پیدا کند ممکن است تعداد فوتی‌ها به ۲۰۰ هزار نفر برسد.
پاکمهر با اشاره به شیوع کرونا در روستاها، بیان کرد: پاشنه آشیل ایران آگاه سازی مردم است و بدون آگاهی و همراه کردن مردم موفق نخواهیم شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران همچنین تاکید کرد: هیچ داروی مؤثر و واکسنی برای کرونا پیدا نشده و در این حوزه فرصتی برای سودجویان فراهم شده لذا مردم باید از این موضوع مطلع شوند.
پاکمهر همچنین بیان داشت: از ۱۱۰ هزار پرستار، ۳۲ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که ۲۵ هزار نفر آنان بهبود یافته و به شغل خود بازگشته‌اند، اما روحیه و توان جسمی پایین‌تری دارند.
وی در انتها گفت: فقط ۴ هزار پرستار از ابتدای شیوع کرونا در ایران استخدام شده‌اند، لذا در کل فشار بالایی بر روی پرستاران وجود دارد.
وی اشاره ای به تعداد پرستاران جان باخته در پی ابتلا به کرونا در ایران نکرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا