اخبارجهان اسلام

جهان در میلاد پیامبر خدا صلی الله علیه وآله و امام صادق علیه السلام

هفدهم ربیع الاول، سالروز میلاد حضرت خاتم النبیین، محمد ابن عبد الله صلی علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام است.
به گزارش شیعه ویوز، شیعیان که همچنان در ایام فرحة الزهرا سلام الله علیها قرار داشته و به شادی می پردازند؛ در نقاط مختلف جهان، با بزرگداشت این روز آن را به شکلی خاص جشن گرفتند.
حضرت محمد بن عبد الله صلی الله علیه و آله، آخرین پیامبر خدا، دین مبين اسلام را برای جهانیان به ارمغان آوردند تا بشریت را به تعالی و راه و رسم درست زندگی آشنا نموده و در این راه رنج ها و مشقت هایی بسیار را متحمل شدند.
هنگام ولادت آخرين پيامبر خدا، طاق کسری در ایران شکافت و چند کنگره آن فرو ریخت، آتشکده فارس خاموش شد، آب رود سماوه(در بين كوفه) زياد شد و به جريان افتاد، آتشكده سرزمين فارس پس از هزار سال روشنايى، خاموش شد، بت های مکه سرنگون شدند، نوری از وجود آن حضرت به سوی آسمان بلند شد و شعاعی وسیع را روشن ساخت و شيطان از پرواز به سوى آسمان هاى هفت گانه منع گردید.
ششمين وصى و جانشين ايشان، حضرت امام صادق علیه السلام نیز در طول عمر پر برکت شان، تعداد زیادی از بزرگ ترین علما را تربیت کردند و از اين رو پيروان مذهب حقه تشيع را شیعه جعفری نيز می نامند.
«شيخ طوسى» در کتاب رجال خود تعداد شاگردان امام صادق عليه السلام را 3197 مرد و 12 زن ذکر کرده که همگی از مكتب و محضر ايشان استفاده علمى برده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا