اخبارجهان اسلامعربستان سعودی

موافقت عربستان با مشارکت مسلمانان جهان در حج عمره

وزارت حج و عمره عربستان از آغاز مرحله سوم ازسرگیری تدریجی انجام مناسک حج عمره و فراهم‌ شدن امکان سفر عمره‌‌گزاران خارجی از کشورهای مختلف جهان به مکه مکرمه و مدینه منوره خبر داد.
همزمان با آغاز مرحله سوم ازسرگیری تدریجی انجام مناسک حج عمره، وزارت حج عربستان سعودی، اعلام کرد که عمره‌گزاران خارجی از سراسر کشورهای مختلف جهان می‌توانند مناسک حج عمره را ادا ‌کنند.
طبق اعلام قبلی وزارت حج و عمره عربستان، قرار است مرحله سوم ازسرگیری تدریجی انجام مناسک حج عمره از اول ماه نوامبر (۱۱ آبان‌ماه) آغاز شود.
امارت منطقه مکه مکرمه در حساب توئیتری خود نوشت: «مرحله سوم با پذیرش روزانه ۲۰ هزار عمره‌گزار داخلی و خارجی، ۶۰ هزار نمازگزار و ۱۹ هزار و ۵۰۰ زائر برگزار خواهد شد».
همچنین، وزارت بهداشت سعودی اعلام کرد که شیوه‌نامه بهداشتی در نظر گرفته شده برای عمره‌گزاران شامل افراد بین ۱۸ تا ۵۰ ساله است و داشتن یک گواهی تست PCR با نتیجه منفی اثبات عاری بودن از کرونا از آزمایشگاه معتبر کشور عمره‌گزار از شرایط ورود به خاک عربستان اعلام شده است، به طوری که اعتبار این تست از زمان نمونه‌برداری تا زمان عزیمت به سرزمین وحی از ۷۲ ساعت فراتر نرفته باشد.
از سوی دیگر «عمرو المداح»، معاون وزیر حج و عمره سعودی گفت: سازوکار برگزاری عمره برای زائران خارجی مستلزم تدابیر مشخصی است که از آن جمله می‌توان به ارائه درخواست ادای حج عمره همراه با تمامی اطلاعات شخصی و بهداشتی با حداکثر پنجاه نفر از گروه کشورهای مجاز و لزوم داشتن نماینده عمره خارجی یا بازاریاب عمره اشاره کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا