اخبارجهان اسلامعربستان سعودی

5 نوجوان شیعه در عربستان سعودی در آستانه اعدامند


یک سازمان حقوق بشری احکام صادر شده برای 5 فرد کم سن و سال در عربستان سعودی را محکوم کرد و خواهان لغو آن شد.
سازمانی موسوم به «آمریکایی‌ها برای حقوق بشر و دموکراسی در بحرین» (ADHRB) احکام صادر شده علیه افراد کم سن و سال در عربستان سعودی را محکوم و خواستار لغو این احکام و آزادی فوری آنها شد.
به گزارش خبرگزاری ها، این سازمان اعلام کرد، این اقدامات ریاض نقض معیارهای بین‌المللی از جمله منشور حقوق بشر عربی است و عربستان سعودی بالاترین میانگین اجرای اعدام در جهان را دارد.
در ادامه این گزارش آمده، 7 نفر از مجموع 8 بازداشتی در منطقه «الشرقیه» عربستان متهم به حمله به پلیس با کوکتل مولوتوف و سلاح گرم هستند و اینها اعترافاتی است که تحت شکنجه از متهمان گرفته شده و مقامات سعودی هیچ جزئیاتی درباره مجروح شدن عناصر پلیس ارائه نکرده‌اند.
دادستانی کل عربستان سعودی به متهمان اتهاماتی دیگری نیز مانند «تلاش برای بی ثبات کردن بافت اجتماعی با مشارکت در اعتراضات و تشییع جنازه‌ها، سر دادن شعار علیه حکومت و تلاش برای فتنه انگیزی و اختلاف افکنی» زده است.
قرار است جلسه محاکمه 5 نفر از مجموع 8 نفری که در آستانه اعدام در ریاض هستند، بزودی برگزار شود؛ دادستانی کل عربستان خواستار اعدام این افراد شده است.
برخی از این افراد کم سن و سال در زمان بازداشت و بازجویی اولیه تحت شکنجه قرار گرفته‌اند و اجازه تماس با وکیل را نداشته‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا