اخباراروپاجهان

افزایش تحقیقات فرانسوی‌ها درباره دین اسلام

داده‌های موتور‌های جستجوگر، ویکی پدیا و شبکه اینترنت، شاخص‌ها و نشانه‌های مهمی را درباره واکنش فرانسوی‌ها به اسلام و تحقیقات آنان در این باره از طریق شبکه اینترنت ارائه می‌دهد.
نتایج موتور‌های جستجوگر گوگل در فرانسه و صفحه ویکی پدیا به زبان فرانسه نشان می‌دهد که جستجوی کلمات مربوط به اسلام تا حدزیادی و چند برابر دوره‌های معمول گذشته، از سوی کاربران صورت گرفته و این اتفاق دقیقا در سه دوره زمانی ابتدای سال ۲۰۰۶، اوایل سال ۲۰۱۵ و زمان فعلی یعنی سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاده است.
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد همزمان با انتشار کاریکاتور توهین آمیز، باز نشر آن و واکنش‌ها نسبت به آن، جستجوی فرانسوی‌ها از کلماتی مانند «اسلام»، «محمد» و «کاریکاتور محمد» افزایش بی سابقه‌ای داشته است.
این نتایج نشان می‌دهد که جستجوی فرانسوی‌ها در موتور‌های جستجو گر و صفحه ویکی پدیا از کلمه «اسلام» در دوره‌های زمانی اعلام شده به طور میانگین ۲۰ تا ۷۰ درصد نسبت به واژه‌های مسیحیت و یهودیت افزایش داشته است.
مکرون به تازگی در سخنانی اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیز علیه پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله ادامه خواهد داد.
در پی این اظهارات امانوئل مکرون، هشتگ «تحریم کالا‌های فرانسوی» در کشور‌های عربی به ترند اول تبدیل شد و بسیاری استفاده از این کالا‌ها را ممنوع کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا