اخبارمرجعیت شیعه

مرجعیت شیعه، آیت الله العظمی شیرازی: گوینده شهادتین مسلمان است

آیت الله العظمی شیرازی: کسی که شهادتین را بر زبان جاری کند مسلمان است.
مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله طی استفتایی تاکید فرمودند: کسی که شهادتین را بر زبان جاری کند و منکر هیچ یک از اصول اسلامی نگردد مسلمان است.
معظم له این مطلب را در جریان استفتایی که از ایشان راجع به اهل تسنن توسط برخی از مومنین شده بود بیان داشته و فرمودند: هرکس که شهادتین را بر زبان جاری کند و منکر اصول اسلامی نشود مسلمان است.
مرجعیت شیعه همچنین اضافه فرمودند: همانگونه که از امام صادق علیه السلام نقل شده است در 5 مورد کلمه کافر بر شخص اطلاق می شود.
معظم له تاکید کردند: نوع اول کفر همان حجود یا انکار خدای متعال و انکار بهشت و جهنم است، مورد دوم انکار آیات و نشانه های راستین و ثابت خدای متعال است، نوع سوم (کفر نعمت است) و نوع چهارم کفر ترک است، یعنی شخص عمل به برخی از دستورات قرآن کریم را ترک کند و نوع پنجم کفر به معنی برائت و بیزاری است.
در ادامه پاسخ به این استفتا آمده است: همانگونه که خدای عزوجل در قرآن می فرماید: کفرنا بکم یعنی به شما کافر شدیم یا به عبارت دیگر از شما بیزاری جستیم و از این روست که می گویند در روز قیامت برخی نسبت به برخی دیگر کفر می ورزند یا دوری می جویند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا