آسیااخبارجهان

اخراج یک پلیس مسلمان به دلیل داشتن ریش در هند

یک پلیس مسلمان در اوتارپرادش هندوستان به خاطر گذاشتن ریش اخراج شد.
به گزارش شیعه ویوز به نقل از ایندیپندنت، مقامات هندی ایالتی ادعا کردند گذاشتن ریش در اسلام «اجباری» نیست، در نتیجه این افسر پلیس را به سبب «بی‌انضباطی» برای نگه داشتن ریش اخراج کرده‌اند!
انتظار علی که یک سربازرس پلیس ۴۶ ساله در ایستگاه پلیس رامالا درمنطقه باغپات در اوتارپرادش است گفت که او در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ از مقامات ارشد خود اجازه گرفته است و درخواست خود را دوباره ارسال خواهد کرد.
وی به خبرنگاران گفته که گذاشتن ریش یک مسئله «دینی» است و یک خواسته «به حق» محسوب می‌شود. و پیش از تعلیق از کار تا بیش از دو دهه با اداره پلیس هند کار کرده است.
ابیشک سینگ ناظر پلیس باغپات از این عمل خود دفاع کرده و گفته است که ما به وی هشدار داده بودیم که گذاشتن ریش برایش بی‌انضباطی در نظر گرفته می‌شود ولی او حاضر نشد ریش خود را بزند و به حالت تعلیق درآمد.
طبق دستورالعمل پلیس اوتار پرادش ، مأموران فقط در صورت پیروی از آیین صوفیه مجاز به ریش گذاشتن هستند، جایی که داشتن ریش جز لاینفک دینی آن‌ها محسوب می‌شود.
علی می‌گوید به دنبال انتشار خبر تعلیق، سیلی از پیام‌های پشتیبانی در توییتر دریافت کرده است. بسیاری از مخالفان تعلیق اظهار داشتند که این فقط به دلیل تعلق وی به اقلیت مسلمان بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا