اخبارجهان اسلام

درخواست نامگذاری سالروز ولادت پیامبر به عنوان روز جهانی رحمت


مسلمانان در سراسر جهان، ماه ربیع الاول را به این دلیل که سالروز میلاد پیامبر خدا صل الله علیه و آله در آن قرار دارد گرامی می دارند.
در همین راستا در پاکستان، گروهی از مسلمانان در شهر حیدرآباد در حال تهیه و امضای طوماری هستند تا روز میلاد پیامبر اکرم صل الله علیه و آله به عنوان «روز رحمت» نامگذاری شود.
هدف این ابتکار این عنوان شده است که تصورات غلط در مورد اسلام و سوء تفاهم‌هایی که بسیاری از غیرمسلمانان درباره پیامبر دارند را اصلاح کند.
در این طومار آمده است که «روز جهانی رحمت» الهام‌بخش مردم خواهد بود تا در این روز حداقل یک اقدام خیرخواهانه از روی همدلی، رحمت، خیرخواهی، عشق یا مراقبت نسبت به موجودات زنده را به روش خود به صورت جمعی یا فردی انجام دهند.
علاوه بر این، مبتکران امیدوارند که مسلمانان بتوانند عمیق‌ترین ارادت خود را نسبت به پیامبر رحمت نشان دهند و نام او را با عشق، عطوفت و مهربانی پیوند دهند؛ ویژگی‌هایی که از صفات برجسته ایشان بود.
روز میلاد پیامبر اکرم صل الله علیه و آله از بزرگترین اعیاد اسلامی در سراسر جهان است و مسلمانان در کشورهای اسلامی و غیراسلامی طی مراسم مختلف این روز را جشن می‌گیرند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا