اخبارجهان اسلامعراق

مشاهدات مستبصر مسیحی از پیاده‌روی اربعین امسال

برنار شانگام “مستبصر مسیحی می گوید: تا زمانی که زنده باشم، به زیارت امام حسین (علیه السلام) می آیم و هرگز این زیارت قطع نخواهد شد و هر سال به این پیاده روی ادامه خواهم داد.

او که پیرو مسیحیت بود، متوجه شد که در مسیر درست نبوده و برایش مشخص شد که دین اسلام، آخرین دین الهی است

این مستبصر کامرونی می‌گوید : زمانی که وارد دین اسلام شد، مذاهب پنجگانه را شناخت و پیرو مذهب جعفری شد و هر آنچه که مربوط به مذهب جعفری بود را آموخت و با شیعیان زندگی کرد و در آداب و رسوم دینی آنان از جمله عزاداری امام حسین (علیه السلام) و مناسبت های دینی دیگر شرکت داشت.

او می افزاید : از نجف اشرف، به سمت کربلا در حرکت بودم . مسافت حدود ۱۰۰ کیلومتر را زیر نور خورشید داغ با یک هدف که کسب رضایت الهی است به همراه پیروان اهل بیت (علیه السلام) که از آئین آنان پیروی کردم، پیاده آمدم تا در بیستم صفر به حرم حرم فرزند دختر نبی اکرم (ص) حضرت امام حسین علیه السلام رسیدیم.
مستبصر مسیحی ادامه می دهد: بعد از اینکه از داستان زیارت اربعین مطلع شدم، یقین کردم که در پشت پرده آن هدف بزرگی قرار دارد و آن تجدید قیام علیه طاغوت و اعتلای کلمه الله سبحانه و تعالی است.

وی که یک روزنامه نگار میباشد در ادامه سخنان خود اشاره کرد: در میان خیل زائران مرد و زن و کودکان از اقشار مختلف جامعه بودند و نیرو های امنیتی را دیدم که برای حمایت از زائران بیدار و آماده باش بودند.

این مستبصر مسیحی در پایان گفت: تا زمانی که زنده باشم، به زیارت امام حسین (علیه السلام) می آیم و هرگز این زیارت قطع نخواهد شد و هر سال به این پیاده روی ادامه خواهم داد. ما از پیوستن به کشتی نجات امت و باب شفاعت و رحمت امام حسین (علیه السلام) بی نیاز نیستیم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا