آسیااخبارجهان

گزارش دیدبان حقوق بشر درباره نقض حقوق مسلمانان روهینگیا

مسلمانان روهینگیا در اردوگاه‌های اراکان مورد آزار و اذیت شدید و نقض حقوق بشر قرار دارند.
سازمان دیدبان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که بخش‌هایی از گزارش جدید این سازمان با عنوان «زندان باز بدون پایان؛ بازداشت دسته‌جمعی مسلمانان روهینگیا در اراکان میانمار» هفته آینده از سوی این سازمان منتشر خواهد شد.
این سازمان حقوقی در بیانیه خود تأکید کرد: حدود ۱۳۰ هزار مسلمان روهینگیا از سال ۲۰۱۲ و در پی حمله پاکسازی نژادی از سوی ارتش میانمار، در اردوگاه‌های اراکان به سر می‌برند.
این بیانیه می‌افزاید: دولت میانمار شرایط ظالمانه‌ای را برای پناهندگان روهینگیا ایجاد کرده است که نوعی جنایت علیه بشریت و محرومیت شدید از آزادی مسلمانان محسوب می‌شود.
دیدبان حقوق بشر گزارش خود را با استناد به بیش از ۶۰ مصاحبه با مسلمانان روهینگیا و امدادگران ارائه کرده و از حکومت میانمار خواسته است تمام محدودیت‌های خودسرانه در تعامل با مسلمانان روهینگیا در ایالت اراکان و سایر اقلیت‌ها را پایان دهد.
این گزارش با اشاره به اقدامات اخیر مقامات میانمار اعلام کرده است که به نظر می‌رسد بستن اردوگاه‌ها با هدف جداسازی اقلیت روهینگیا بوده و بازداشت روهینگیایی‌ها تبدیل به امری دائمی شده است.
براساس اعلام منابع محلی و بین‌المللی، جنایات مداوم نیروهای مسلح میانمار و بودایی های افراطی مسلح، علیه اقلیت مسلمان روهینگیا تاکنون جان هزاران روهینگیایی را گرفته و نزدیک به یک میلیون مسلمان را مجبور کرده به بنگلادش پناهنده شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا