اخبارجهان اسلامعراق

کربلا؛ میزبان ۱۰ هزار موکب عزاداری و خدماتی

آستان‌های مقدس حسینی و عباسی اعلام کردند که استان کربلای معلی امسال میزبان ۱۰ هزار موکب عزاداری یا خدمات‌دهی به زائران اربعین است.
به گزارش شیعه ویوز، اداره آیین‌ها، موکب‌ها و هیئت‌های حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به دبیرخانه‌های آستان های مقدس حسینی و عباسی، تعداد موکب‌های حسینی حاضر در شهر مقدس کربلا را برای برپایی مراسم اربعین سال ۱۴۴۲ جاری هجری قمری اعلام کرد.
«هاشم الموسوی» نائب رئیس این اداره در اینباره گفت: استان کربلای معلی بر اساس ضوابط قانونی وضع شده از سوی اداره موکب‌های حسینی و با هماهنگی فرماندهی عملیات و فرماندهی پلیس برای برپایی مراسم اربعین امسال میزبان 10 هزار موکب است.
وی افزود: از میان مواکب حسینی، تعدادی ویژه ارائه خدمات و تعدادی دیگر ویژه برپایی مراسم عزاداری است، یعنی تعداد ۸۸۰۰ موکب برای ارائه خدمات در مرزها و داخل استان کربلا تا بخش قدیمی شهر مقدس کربلا و نزدیک مرقد امام حسین و ابوالفضل العباس علیهما السلام منتشر شده‌اند و تعداد موکب‌های ویژه عزاداری هم به ۱۲۰۰ موکب می‌رسد.
الموسوی تأکید کرد: موکب‌های حسینی در جریان احیای مراسم اربعین حسینی به فرمایشات مرجعیت شیعه و توصیه‌های بهداشتی در جلوگیری از شیوع کرونا متعهد خواهند بود.
شایان ذکر است، این تعداد تنها مربوط به موکب های ثبت شده در داخل استان کربلای معلی است.
به گفته موکب داران، تعداد موکب های کوچک و بزرگ ثبت نشده در داخل و خارج از کربلای معلی فراتر از این اعدام و ارقام است

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا