اخبارجهان اسلامعراق

درخواست نمایندگان عراقی برای بازگشایی مرزها به روی زائران اربعین حسینی

پارلمان عراق از حكومت این کشور خواست تا مرزها را به سوی زائران اربعین حسینی باز کند.
به گزاش شیعه ویوز، تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق با راه اندازی کمپینی ضمن انتقاد از بستن مرزهای این کشور به روی زائران، خواستار بازگشایی مرزها برای مرود زوار در اربعین حسینی شدند.
عدی عواد، یکی از اعضای این کمپین که در مجلس نواب عراق تشکیل شده، ضمن سخنانی گفت: نباید مانع اجرای مراسم زیارت اربعین توسط زائران امام حسین علیه السلام شد و من از برخورد نامناسب نگهبانان مرزی با زائران ایرانی و برخی از زائران خرمشهر کشور ایران تعجب می کنم.
وی همچنین افزود: خدای عزوجل با قرار دادن مراقد مطهر اهلبیت علیهم السلام در کشور عراق به مردم این کشور منت نهاده تا با خدمت به زائران این اماکن مقدس به شرافتی عظیم و قرب الهی دست یابند.
عواد در ادامه با اشاره به سکوت برخی شخصیت های سیاسی شیعه در قبال ممانعت از ورود زائران برای برپایی مراسم اربعین حسینی انتقاد کرد و گفت: آنها از مورد انتقاد قرار گرفتن در فضای مجازی و برخی مخالفان خود میترسند درحالی که از خود امام حسین علیه السلام واهمه ای ندارند.
این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: ما به این مسأله ایمان داریم که خاکی که در زیر قدم‌های زائران امام حسین علیه السلام است، خاصیت شفا دهندگی پیدا می‌کند و این مسأله از عقیده ما به امام حسین علیه السلام نشأت می گیرد.
عراق مرزهای خود را با مطرح نمودن شیوع کرونا به روی زائران اربعین حسینی بسته است.
این درحالی است که بسیاری بر این باورند که بسته شدن مرزهای عراق ریشه در مسائل سیاسی دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا