اخباراروپاجهان

افزایش اسلام‌هراسی در هلند در پی ممنوعیت استفاده از برقع

طبق گزارشی تحقیقاتی که توسط یک سازمان خواستار لغو ممنوعیت برقع در هلند انجام شده، این قانون به خودی خود منجر به افزایش آزار و اذیت فیزیکی و کلامی علیه زنان مسلمان در این کشور شده است.
بنیاد گزارش اسلام هراسی در هلند از پارلمان این کشور خواسته تا در قانون «ممنوعیت برقع» در وسایل حمل و نقل عمومی، ساختمان‌های دولتی از جمله بیمارستان‌ها و مدارس تجدیدنظر به عمل آورد و این قانون را یکی از دلایل گسترش اسلام‌هراسی دانسته است.
این سازمان در گزارش سالانه خود نوشت: زنان مسلمان چه بدون برقع و پوشیه و چه با آن در معرض اسلام هراسی قرار می‌گیرند.
از زمانی که این قانون به تصویب رسیده است آن‌ها بیشتر در اماکنی که قانون بر آن‌ها حکم‌فرما نیست مانند مغازه‌ها و زمین‌های بازی مورد تعرض قرار می‌گیرند و حتی نیروهای پلیس نیز به طور درستی از مراتب این قانون مطلع نیستند و زنان مسلمان به قابلیت آنان اطمینان نداشته و نمی‌توانند به آن‌ها اتکا کنند.
به گفته این بنیاد، قانون ذکر شده همچنین باعث «خشونت‌های مجازی علیه زنان مسلمان» گشته و افراد از آن برای سرکوب زنان و سوءاستفاده از شرایط بهره می‌گیرند.
سخنگوی این سازمان گفت: کودکان بسیاری شاهد نیمی از این حوادث خشونت آمیز بوده‌اند. کودکانی که مادران‌شان را هدف پرخاشگری کلامی، اظهارنظرها و خشونت‌های نابجا دیده‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا