اخبار

هشدار فائو درباره گرسنگی در جهان

فائو زنگ هشدار گرسنگی در جهان را به صدا درآورد

فائو زنگ هشدار گرسنگی در جهان را به صدا درآورد

به گزارش شیعه ویوز، رئیس بخش توسعه اقتصادی و اجتماعی فائو در یکی گفتگوی خبر، در پاسخ به اینکه چه کشورهایی برای تأمین امنیت غذایی خود در زمان کرونا با مشکلات جدی مواجه هستند، گفت: آمار گرسنگی در برخی از کشورها به‌شدت بالا رفته و نقاط مهم آسیب‌پذیر در ۵۰ کشور شناسایی شده است.

 کشاورزی جهان در زمان درگیری با ویروی کرونا شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند؛ برخی از کشورها که با کمبود تولید مواجه هستند به‌هرنحوی نیاز خود را از محل واردات تأمین می‌کنند و از طرفی برخی از کشورهای صادرکننده بزرگ محصولات کشاورزی به‌دلیل محدودیت‌های نقل و انتقال کالا میان کشورها، حتی محصولات خود را از زمین برداشت نکرده‌اند و قیمت مواد غذایی در آن کشورها با افت مواجه شده است.

ماکسیمو تورِرو معاون مدیرکل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) و رئیس بخش توسعه اقتصادی و اجتماعی فائو و اقتصاددان ارشد این سازمان با اشاره به این موارد، درباره گرسنگی شدید در 50 کشور جهان هشدار داد و گفت: کرونا جدی‌ترین چالش‌ها را ایجاد کرده است.

وی همچنین درباره ایران اظهار داشت: بزرگترین موضوعی که می‌تواند امنیت غذایی ایران را تهدید کند در زمان حاضر ملخ‌های صحرایی است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا