اخبار

خشم محافل عراقی از برافراشتن پرچم همجنسگرایان

اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق در برافراشتن پرچم همجنسگرایان در بغداد خشم مردم و محافل رسمی و احزاب عراقی را برانگیخت.

اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق در برافراشتن پرچم همجنسگرایان در بغداد خشم مردم و محافل رسمی و احزاب عراقی را برانگیخت.

ائتلاف دولت قانون، ائتلاف سائرون، ائتلاف حکمت، فراکسیون صادقون و بشیر الحداد معاون رئیس پارلمان عراق از جمله افراد و نهاد‌هایی بودند که این اقدام را به شدت محکوم کردند.

دیوان وقف شیعی نیز این اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا و دیگر کشورها را محکوم کرد.

آنها این اقدام را مخالف قانون اساسی عراق دانسته و بیانگر دخالت در امور داخلی و تحمیل فرهنگ غرب بر شمردند.

کمیته روابط خارجی پارلمان عراق نیز با صدور بیانیه‌ای اقدام سفارتخانه اتحادیه اروپا را در برافراشتن پرچم همجنس گرایان محکوم و آن را اقدامی علیه ارزش ها، عرف اجتماعی و عقاید مذهبی مردم عراق دانست.

کمیته روابط خارجی پارلمان عراق از وزارت خارجه عراق خواست تا با ایفای نقش خود مانع وقوع اقداماتی مشابه در عراق شود.

وزارت امور خارجه عراق در واکنش به برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان از سوی برخی سفارتخانه‌ها در بغداد آن را به شدت محکوم کرد و این اقدام را نقض اصول و ارزش‌های والای اخلاقی مورد احترام همه مذاهب الهی و همچنین مغایر با ارزشها، اخلاق، هنجار‌های اجتماعی عراق و تحریک احساسات و بازی با مفاهیم مقدس مذهبی دانست.

حتی برخی از احزاب از دولت خواسته اند که فورا در جهت اخراج سه سفیر منحرف اخلاقی اقدام کنند. کسانی که به گفته آنها، عراق آن‌ها را به عنوان نماینده کشورهایشان قبول ندارد.

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق، روز یکشنبه برای نخستین ‌بار پرچم همجنسگرایان را به صورت رسمی در داخل خاک عراق به اهتزاز درآورد.

نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق در حساب رسمی خود در توییتر اعلام کرد: همزمان با سفارت کانادا و  انگلیس در عراق و دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا در جهان، در بغداد پرچم رنگین کمان (پرچم همجنسگرایان) را به مناسبت روز جهانی مقابله با فوبیای همجنسگرایی و تغییر جنسیتی برافراشته‌ایم و توجه‌ها را به حقوق همجنسگرایان معطوف کرده‌ایم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا